کد خبر 259318
۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

اسلواکی و گرجستان شگفتی می‌آفرینند؟

اسلواکی و گرجستان شگفتی می‌آفرینند؟

در دومین روز از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴، امشب از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آرنا آف‌شالکه شهر گلزن‌کرشن، انگلیس به مصاف اسلواکی خواهد رفت.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ با ادامه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا امروز دو بازی برگزار خواهد شد. ابتدا انگلیس به مصاف اسلواکی خواهد رفت و سپس پرونده دومین شب از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ امشب با دیدار اسپانیا – گرجستان بسته خواهد شد. از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه راین‌انرژی کلن، لاروخا به مصاف شگفتی‌ساز این دوره خواهد رفت.


انگلیس - اسلواکی/ ۱۹:۳۰

انگلیس؛ هیچ چیز سر جای خودش نیست!

به جز یوروی گذشته، انگلیس همیشه مدعی است و ادعای بردن جام به خانه را دارد اما یا نتایج خوبی نمی‌گیرد یا نمایش‌شان چنگی به دل نمی‌زند. این دوره در آلمان، تا اینجای کار دومی بوده. سه‌شیرها با وجود این که ستاره‌هایی از جذاب‌ترین لیگ دنیا دارند، با ۳ نمایش نه‌چندان خوب راهی مرحله حذفی شده‌اند. قرعه‌شان در مرحله حذفی هم از خیلی از مدعیان بهتر است. سه‌شیرها فقط صربستان را در بازی نخست بردند که در آن دیدار هم خوش‌شانس بودند که کار به تساوی کشیده نشد. مقابل دانمارک برد را خیلی راحت از دست دادند و مقابل اسلوونی هم برندگی لازم را برای پیروز شدن نداشتند. در گروهی کم‌گل صدرنشین شدند و حالا در سمتی از نمودار قرار گرفته‌اند که تیم‌هایش به اندازه آن سمت آماده نیستند. شاید ایتالیا رقیب‌شان در دور بعدی باشد و نبردی انتقامی در انتظار تیم گرت ساوتگیت باشد.

اسلواکی؛ به دنبال شکار بزرگ

اسلواکی که ۲ دوره قبل تا این مرحله رسیده بود و به آلمان باخت تا حذف شود، حالا می‌خواهد یک مرحله بالاتر برود که موفقیت بزرگی برای فالکون‌ها خواهد بود. البته این تیم هم مثل انگلیس به لطف برد در اولین بازی در این مرحله حضور دارد. شگفتی بازی نخست مقابل بلژیک و پیروزی مقابل حریف پرستاره باعث شد حریف انگلیس در مرحله یک‌هشتم نهایی شوند. اسلواکی به اوکراین باخت و در بازی آخر مقابل رومانی هم برد را از دست داد، اما نتایج گروه ۴ امتیازی‌ها این تیم را راهی مرحله حذفی کرد. به نظر می‌آید با وجود این که حریف‌شان شرایط چندان خوبی ندارد، اما این شکار بزرگ برای‌شان سخت خواهد بود. با این وجود هیچ‌چیز در یورو غیرممکن نیست.

آخرین جدال

۴ سپتامبر ۲۰۱۷ در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸، انگلیس با نتیجه ۲-۱ از سد اسلواکی گذشت. دایر و رشفورد برای انگلیس و لوبوتکا برای اسلواکی در آن دیدار گلزنی کردند.


اسپانیا - گرجستان/ ۲۲:۳۰

اسپانیا؛ استارت قهرمانی

تیمی که لوئیس دلافوئنته ساخته، به نوعی روی دست بازیکنان جوان می‌چرخد. ستاره‌های خط حمله‌اش ۲۱ و ۱۶ ساله هستند و مهره اصلی خط میانی ۲۱ سال سن دارد. در واقع این سرمربی که سابقه قهرمانی با لاروخا را در لیگ ملت‌های اروپا داشته، نگرانی بابت تجربه کم برخی بازیکنان ندارد چرا که آن‌ها تجربه خوبی در رده باشگاهی کسب کرده‌اند و در یورو هم با فشار مسابقات در این سطح غریبه نیستند. اسپانیا در فاز دفاعی عملکردی عالی داشته، در حالی که رقیب کوچک‌تر امشب‌شان در ضدحملات و با سرعت ستاره‌هایش همه را غافلگیر کرده است. به نظر می‌رسد چالش دیگری برای اسپانیا در فاز حمله باشد، چرا که رقیبی سرسخت با دروازه‌بانی دارند که در لالیگا بازی می‌کند و با بازیکنان لاروخا آشناست. در هر صورت اسپانیا اگر در قواره یک تیم مدعی باشد که تا الان بوده، نباید مقابل گرجستان به مشکل بخورد.

گرجستان؛ نسخه دوم شگفتی

علاوه بر این که گرجستان با ویلی سانیول شگفتی خلق کرده و در اولین حضورش برای اولین مرتبه صعود را هم جشن گرفته، تیمی جذاب است که همه را با نمایش‌هایش ذوق‌زده می‌کند. از همان بازی نخست مقابل ترکیه با پیش کشیدن گیورگی مامارداشویلی در دقیقه آخر و ریسکی بازی کردن، نشان دادند که اهل احتیاط نیستند. این مسئله شاید مقابل اسپانیای باهوش برای‌شان دردسرساز شود. با این حال سانیول هم سرمربی با برنامه‌ای نشان داده و در یورو هم اعتباری برای خودش دست و پا کرده که خبر خوبی برای مسئولان فوتبال گرجستان نیست، چرا که حفظ او بعد از مسابقات سخت خواهد بود. در فاز دفاعی با گیورگی گولسیانی، گورام کاشیا و لوکا لوچوشویلی در دیدار مقابل پرتغال درخشیدند و بعید نیست لاروخا هم مقابل آن‌ها کار دشواری داشته باشد. اگر گرجی‌ها از این مرحله عبور کنند، دنیا از این افتخار و شگفتی بزرگ‌شان خواهد گفت و تاریخ‌سازی پررنگ‌تری نسبت به صعود از مرحله گروهی خواهند داشت.

آخرین جدال

۱۹ نوامبر ۲۰۲۳ در دیدار برگشت مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۴، اسپانیا با نتیجه ۳-۱ گرجستان را شکست داد. نورماند، تورس و لوچوشویلی (گل‌به‌خودی) برای لاروخا و کواراتسخلیا برای ناکربی در آن دیدار گلزنی کردند.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha