کد خبر 259301
۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵

جانشین بنیاد حفظ و آثار دفاع مقدس خبر داد:

تدریس درس علوم و معارف دفاع مقدس از مهر ماه

تدریس درس علوم و معارف دفاع مقدس از مهر ماه

جانشین بنیاد حفظ و آثار دفاع مقدس از تدریس درس علوم و معارف دفاع مقدس از مهر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، امیر سهرابی جانشین بنیاد حفظ و آثار دفاع مقدس در مراسم اولین گردهمایی معاونین آموزشی دانشگاه ها و اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت  اظهار کرد: جوانان باید احساس غرور و افتخار کنند و باید ارزش‌های دفاع مقدس به گونه‌ای باشد که رزمندگان بدهکار کشور نباشند. 

وی ادامه داد: در زمان جنگ رزمندگان مطیع امام(ره) بوده و با فرمان ایشان سنگرها را پر کرده اند معتقدم که فرمان‌بری از امام (ره) را به جوانان یاد بدهیم. 

وی افزود: درس علوم‌ و معارف دفاع مقدس از مهر ماه به صورت رسمی تدریس خواهد شد.

وی بیان کرد: برای اینکه فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شود تنها  ذکر خاطرات نبرد رزمندگان با دشمن کفایت نمی کند.

سهرابی تاکید کرد: معتقدم که باید روشی غیر از دروس دانشگاهی به جوانان برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس  یاد بدهیم و این درس به نوعی خاطره گویی خواهد بود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس هر فردی بود،دفاع کرد و همه افراد اعم از ارتشی و سپاهی و بسیجی فرمان امام(ره) را گوش و برای دفاع سنگرها به مناطق جنگی اعزام شدند؛شش میلیون رزمنده دفاع مقدس را مادران‌شان آماده و محیای اعزام به جبهه ها کرده و این مسائل باید به دختران دانشگاهی گفته شود.

وی همچنین گفت: در دوران دفاع مقدس فرمانده‌ای بود که دخترش بیمار و در نهایت فوت می‌کند اما حتی در تشییع جنازه دخترش حاضر نشده بود و حضور در جبهه و جنگ را در اولویت قرار داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha