کد خبر 259174
۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

آخرین جزئیات برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید/ مردم نگران نباشند 

آخرین جزئیات برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید/ مردم نگران نباشند 

 مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان فارس آخرین تمهیدات برای برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در مجموعه تاریخی تخت جمشید را بیان کرد و تاکید داشت مردم نگران آسیب رسیدن به مجموعه تاریخی تخت جمشید نباشند. 

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره آخرین جزییات برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید گفت: تمامی تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده است، استیج روز جمعه هشتم تیرماه نهایی میشود تا کنسرت به بهترین شکل ممکن اجرا شود. 

مردم به کارشناسی غیر تخصصی در فضای مجازی توجه نکنند 

وی افزود: مسائلی که در فضای مجازی توسط افراد غیرکارشناس مطرح میشود، واقعیت ندارد. کنسرت در جنوب صفه برگزار میشود، پشت استیج به مجموعه بنای تخت جمشید است و با خود بنای تاریخی ۵۰ متر فاصله دارد و همچنین سکوت صوتی میان استیج و بنای تاریخی حاکم است. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس ادامه داد: برگزاری چنین رویدادهایی در مراکز تاریخی دنیا تجربه های مختلف و رویه مرسوم است. کنسرت آقای قربانی با فضای تخت جمشید همخوانی دارد و تاکنون در دوره مدیریتی بنده این اولین درخواستی است که رسماً به ما رسید و ما از آن استقبال کردیم. 

اقلیدی اشاره کرد: ما در ایام مختلف سال نیز شاهد چنین هجمه هایی بنا بر آسیب رساندن به بناهای تاریخی هستیم. برای نمونه در ایام نوروز که پیک سفر است و تخت جمشید جمعیت زیادی را میزبانی میکند، مطرح میشد که مجموعه تاب آوری لازم را نداد، این در حالی است که این مسایل درست نیست. 


وی افزود: تهیه کننده از بهترین تجهیزات صوتی برای برگزاری کنسرت استفاده میکند و برای اینکه ضریب ایمنی بالا برده شود برای همه نوازندگان از هدفون استفاده خواهد شد. در واقع آسیبی متوجه مجموعه نیست و مردم نگران نباشند چراکه ما متولیان میراث فرهنگی در میدان هستیم و به افراد اخبارغیرتخصصی فضای مجازی توجه نکنند.

رویدادهای اینچنینی باعث رونق گردشگردی در استان فارس میشود 

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس اظهار کرد: توجه ما بر این موضوع است تا رویدادهایی که موجب توسعه گردشگری در استان و معرفی بیشتر بستر تاریخی میشود را ترویج دهیم. ما بعنوان متولیان میراث فرهنگی استان که در راستای صیانت از میراث فرهنگی کشور است، وظیفه ما حفظ و صیانت از آثار تاریخی است و این نوع از رفتارهای ما نیز در همین راستا است. مگر میشود متولی میراث فرهنگی کشور دست به کاری بزند که آسیب به بنای تاریخی کشور بزند؟ اساس موضوع این است. 

وی گفت: دولت توجه ویژه ای به مجموعه جهانی تخت جمشید دارد و اساسا این نوع ایونتها نیز از رویکردهای توسعه محور در مجموعه تخت جمشید است و اساسا آسیب به مجموعه وارد نخواهد شد. همه تدابیر با ریز جزییات اتخاذ شده است. 

اقلیدی تشریح کرد: ما باید کمک کنیم این نوع رویدادها در مجموعه های تاریخی بیشتر برگزار شود چراکه این گونه ایونتها به گسترش گردشگری در کشور و شهرستان ها کمک میکند. بالغ بر ۵۰ درصد از سه سانس بلیتی که فروخته شده است به خارج استان بوده است و این موضوع یعنی رونق بازار، رستورانها و هتل‌های استان که میتواند گام موثری در اشتغال آفرینی و رونق در موضوع گردشگری استان باشد. 

وی در پایان اظهار کرد: در حقیقت باید به این نکته اشاره کنم که شهرستان مرودشت نیاز به رویدادهای اینچنینی دارد شاید راحت ترین راه برای مسیولان بنابر وظیفه سنگینی که بر متولیان فرهنگی وارد می‌کند مخالفت با چنین ایونتهایی است اما این موضوع نشان از دغدغه مندی متولیان فرهنگی کشور و استان دارد و نباید با دیدگاه های غیر کارشناسی جلوی چنین رویدادهای رونق آفرینی گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha