کد خبر 259047
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

هشدار «آنروا» نسبت به تشدید کمبود مواد غذایی در غزه

هشدار «آنروا» نسبت به تشدید کمبود مواد غذایی در غزه

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین نسبت به وخامت اوضاع در غزه هشدار داد.

 به گزارش گروه استانی حیات؛ آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین(آنروا) امروز پنجشنبه زنگ خطر را درباره تشدید گرسنگی در غزه به صدا درآورد.

آنروا اعلام کرد: ساکنان غزه از گرسنگی فاجعه بار رنج می‌برند و کودکان به سبب سوءتغذیه و تشنگی جان می‌دهند.

از سوی دیگر دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد، ۳۵۰۰ کودک زیر ۵ سال به دلیل سوءتغذیه و سیاست گرسنگی اعمال شده از سوی ارتش رژیم اشغالگر علیه ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و شمال با مرگ حتمی روبرو هستند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه آمده است: رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر گذشته به دنبال وخامت بخشیدن عمدی به اوضاع انسانی و غذایی در چارچوب جنگ نسل کشی علیه غیرنظامیان غزه است.

در ادامه این بیانیه آمده است بیش از ۹۵ درصد از نانوایی‌های دو استان غزه و شمال تعطیل شده است و این به دلیل کارشکنی اشغالگران در مسدودسازی گذرگاه‌های این منطقه و ممانعت از ورود سوخت اتفاق افتاده است.

این در حالی است که منابع پزشکی روز گذشته از شهادت یک کودک در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه به دلیل سوء تغذیه و کمبود دارو خبر دادند.

سه روز قبل نیز، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا اظهار داشت :ما نتوانستیم جنگ غزه را متوقف کنیم؛ جنگی که زیرساخت‌ها را ویران کرد و کودکان در آنجا به دلیل کمبود آب و غذا می‌میرند. علاوه بر این خود آنروا نیز هدف قرار گرفته و ۱۴۰ نفر از کارکنان این آژانس در غزه کشته شده‌اند. من تا کنون شاهد چنین سطحی از نقض و تخلفاتی علیه حقوق امدادگران نهادهای انسانی و بشردوستانه نبوده‌ام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha