کد خبر 259005
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵

۱۹ عامل آتش سوزی جنگل های لرستان به مراجع قضایی معرفی شدند 

۱۹ عامل آتش سوزی جنگل های لرستان به مراجع قضایی معرفی شدند 

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۱۹ عامل آتش سوزی عمدی در مراتع و جنگل های استان شناسایی و برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

  به گزارش گروه استانی حیات؛ بهروز دریکوند تصریح کرد: با قاطعیت تمام می توان اذعان کرد تمامی حریق ها توسط عامل انسانی رخ داده که بخشی از آنها سهوی و بخشی عمدی بوده است.

وی به شناسایی ۱۹ عامل حریق عمدی در عرصه های جنگلی لرستان اظهار داشت: برای همه متخلفان پرونده تشکیل و به محاکم قضایی ارجاع داده شده است و به زودی برخورد قاطع، سخت و جدی با افراد خاطی به عمل خواهد آمد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از مردم تقاضا کرد با توجه به گرمای شدید و طاقت فرسای هوا، وضعیت توپوگرافی و پوشش گیاهی شدید استان، تحت هیچ شرایطی نه تنها در عرصه های جنگلی آتش روشن نکنند بلکه از آتش زدن پس چر مزارع نیز خودداری نمایند.

دریکوند همچنین در خصوص حریق منطقه باغله مرز معمولان و چگنی گفت: از شب گذشته تا صبح امروز، کارکنان منابع طبیعی شهرستان های چگنی، خرم آباد و معمولان، این آتش را اطفا کردند اما مجددا شعله ور شد که امید می رود تا ساعات آینده خاموش شود.

وی با بیان اینکه منطقه حریق با ۴۵ نفر در قالب پنج تیم احاطه شده است خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته، بالگرد آبپاش نیز بر فراز محل آتش سوزی حاضر شد و کانون های احتمالی حریق را آبپاشی کرد.

لرستان بیش از ۲ میلیون هکتار جنگل و مرتع دارد و بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار جنگل و مرتع لرستان امسال در آتش سوخته است در حالی که این سطح در مجموع سال قبل یکهزار و ۲۰۰ هکتار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha