کد خبر 259003
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

رئیس ستاد انتخابات کرمان اعلام کرد:

پیش‌بینی ۹۰ صندوق رأی برای مناطق صعب‌العبور کرمان

پیش‌بینی ۹۰ صندوق رأی برای مناطق صعب‌العبور کرمان

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: برای اخذ رأی مردم در مناطق صعب‌العبور تدابیر خوبی اندیشیده شده و حدود ۹۰ صندوق اخذ رأی برای این مناطق پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ رحمان جلالی، رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه در آستانه هشتم تیرماه و چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، گفت: رأس ساعت 8 صبح فردا همزمان با سراسر کشور، فرآیند رسمی رأی‌گیری در استان کرمان هم آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسترها و زیرساخت‌های خوبی در بحث شعب اخذ رأی فراهم شده و 2 هزار و 428 شعبه اخذ رأی در سراسر استان کرمان پیش‌بینی شده است، گفت: از این تعداد هزار و 467 شعبه ثابت و 960 شعبه سیار است و اخذ رأی مردم را انجام می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه برای اخذ رأی مردم در مناطق صعب‌العبور تدابیر خوبی اندیشیده شده است و تلاش می‌کنیم که شرایط حضور همه مردم استان کرمان در پای صندوق‌های رأی فراهم شود، افزود: حدود 90 صندوق اخذ رأی برای مناطق صعب‌العبور استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 700 دستگاه احراز هویت در شعب اخذ رأی وجود دارد که پیکربندی تمام دستگاه‌های احراز هویت انجام شده است، گفت: اکثر فرآیندهای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است و تنها فرآیند اخذ رأی و شمارش آرا به صورت دستی انجام می‌شود.

جلالی بیان کرد: رأی‌دهندگان به این موضوع توجه داشته باشند که برخلاف انتخابات مجلس شورای اسلامی که با پنج مدرک شناسایی امکان رأی دادن وجود داشت در این انتخابات فقط با کارت ملی و شناسنامه امکان رأی دادن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه و دوره‌های آموزشی توجیهی برای عوامل اجرایی انتخابات در سراسر استان برگزار شده است، بیان کرد: حدود 60 هزار نفر عوامل اجرایی در امر برگزاری انتخابات استان کرمان دخیل هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه با تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده در ستاد انتخابات استان کرمان، آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات سالم، امن و باشکوه در سراسر استان وجود دارد، گفت: همه این اقدامات نویدبخش برگزاری یک انتخابات پرشور و باشکوه در استان کرمان در هشتم تیرماه امسال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha