کد خبر 258964
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱

مدیرعامل آبفای مازندران خبر داد:

خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبی سوادکوه

خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبی سوادکوه

مدیرعامل آبفای مازندران گفت: میزان خسارت به تاسیسات آبی ناشی از بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در سوادکوه ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

 به گزارش گروه استانی حیات؛ بهزاد برارزاده مدیرعامل آبفای مازندران روز پنجشنبه در بازدید از تاسیسات سیل زده شهرستان سوادکوه، در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی‌های اولیه میزان خسارت سیل به تاسیسات آبی شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ اظهار کرد: میزان خسارت به تاسیسات آبی ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با تاکید بر بارش باران در ارتفاعات شهرستان سوادکوه افزود: بروز سیل در روستاها و شهرهای مسیر رودخانه تالار در سوادکوه شمالی، سوادکوه و سیمرغ در بامداد روز گذشته منجر به تخریب پل‌های خطوط انتقال آب و همینطور رانش جاده‌های حاشیه رودخانه شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران ادامه داد: بخشی از خطوط انتقال آب و شبکه‌های توزیع وچاه‌های مسیر دچار خسارت شدند.

برارزاده گفت: با تلاش همکاران شرکت آبفا آب شرب مناطق سیل زده وصل است و مناطق روستایی رجه و دهمیان در شهرستان سوادکوه و بخشی از شهر پل سفید دچار کمبود آب هستند.

وی از رفع مشکل تا ساعتی دیگر در این مناطق خبر داد و گفت: تیم‌های مدیریتی وعملیاتی به مناطق سیل زده اعزام شدند.

این مسئول با اشاره به امدادرسانی در ساعات اولیه وقوع سیل، اظهار داشت: همکاران آبفا نسبت به رفع شکستگی و اجرای خطوط انتقال جایگزین موقت ورود داشتند.

حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه پنجم تیر پس از بارندگی‌های شدید در مناطقی از ارتفاعات مازندران از جمله سوادکوه جریان‌های سیلابی ایجاد شد و خساراتی بر جا گذاشت.

سیل در محدوده طالع‌رودبار سوادکوه منجر به حرکت کردن انبوهی از واریزه‌های کوهی و سنگ‌ها از ارتفاعات به سمت جاده شد و تعداد زیادی از خودروها زیر این آوردهای سیلابی دفن شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha