کد خبر 258963
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹

یورو ۲۰۲۴ - آلمان؛

برنامه مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شد/ وداع تلخ ستاره‌ها با جام!

برنامه مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شد/ وداع تلخ ستاره‌ها با جام!

پس از اتمام بازی‌های دو گروه E و F، دور گروهی مسابقات یورو ۲۰۲۴ به پایان رسید و همه تیم‌ها حریفان‌شان در مرحله یک‌هشتم نهایی را شناختند.

به گزارش گروه ورزشی حیات، دور گروهی مسابقات یورو ۲۰۲۴ چهارشنبه شب با برگزاری ۴ دیدار از گروه‌های E و F، به پایان رسید و با صعود تیم‌های رومانی، بلژیک و اسلواکی از گروه E و تیم‌های پرتغال، ترکیه و گرجستان از گروه F، به مرحله حذفی مسابقات صعود کردند.

با مشخص شدن تیم‌های حاضر در این مرحله خصوصا تیم‌های سوم، حذف تیم‌ کرواسی قطعی شد تا لوکا مودریچ ستاره فوتبال دنیا و باشگاه رئال مادرید، وداع تلخ و زودهنگامی با این جام داشته باشد. همچنین دومنیک سوبوسلای ستاره ۲۲ ساله مجارستان که عملکرد درخشانی در خط میانی باشگاه لایپزیش داشته و رابرت لواندوفسکی چهره شنخته شده تیم لهستان هم خیلی زود با این جام خداحافظی کردند.

بر پایه این گزارش، در یک سمت جدول مرحله حذفی، برنده دو بازی رومانی - هلند و اتریش - ترکیه با هم روبرو شده و برنده دیدارهای انگلیس - اسلواکی و ایتالیا - سوئیس هم مقابل همدیگر قرار خواهند گرفت.

در سمت دیگر نمودار، برنده بازی‌های اسپانیا - گرجستان و آلمان - دانمارک با همدیگر بازی کرده و دو تیم برنده مسابقات پرتغال - اسلوونی و فرانسه - بلژیک، برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

با این حساب حضور پنج تیم مدعی بلژیک، فرانسه، پرتغال، اسپانیا و آلمان در یک سمت جدول و ایتالیا و انگلیس، قهرمان و نایب قهرمان دوره قبل، که حالا فقط یکی از آنها به فینال خواهد رسید، شرایط جالبی را به وجود آورده است.

بسیاری از رسانه‌ها و هواداران در این سمت جدول، انگلیس را شانس اصلی رسیدن به فینال می‌دانند، چرا که به‌جز ایتالیا که آن هم نمایش‌های ناامیدکننده‌ای داشته، تا مرحله فینال هیچ حریف بزرگ و دشواری نخواهد داشت.

بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی از ۲۹ ژوئن (۹ تیرماه) آغاز خواهند شد و تا ۲ جولای (۱۲ تیرماه) ادامه خواهند داشت.

شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

* سوئیس - ایتالیا، ساعت ۱۹:۳۰
* آلمان - دانمارک، ساعت ۲۲:۳۰

یکشنبه ۱۰ تیر

* انگلیس - اسلوواکی، ساعت ۱۹.۳۰
* اسپانیا  - گرجستان، ساعت ۲۲.۳۰

دوشنبه ۱۱ تیر

* فرانسه - بلژیک، ساعت ۱۹.۳۰
* پرتغال - اسلوونی، ساعت ۲۲.۳۰

سه‌شنبه ۱۲ تیر

* رومانی - هلند، ساعت ۱۹.۳۰
* اتریش - ترکیه، ساعت ۲۲.۳۰

برنامه مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شد/ وداع تلخ ستاره‌ها با جام!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha