کد خبر 258957
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷

«حیات» گزارش می دهد؛

نحوه دریافت وام ۸۰۰ میلیونی مسکن ملی

نحوه دریافت وام ۸۰۰ میلیونی مسکن ملی

وام مسکن ملی در حالی به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که یکی از سوالات مردم این است که چگونه می توانند این وام را دریافت کنند؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ مبلغ وام مسکن ملی روز گذشته در جلسه شورای عالی مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. 

با افزایش مبلغ این وام و جذاب شدن آن، در حال حاضر یکی از سوالات مردم این است که چگونه می توانند این وام را دریافت کنند؟

وام مسکن ملی و نحوه دریافت آن 

ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن از همان ابتدا به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ مرکزی نیست.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند. اگرچه این روند منوط به اعلام وزارت راه و شهرسازی مبنی بر آغاز دوباره ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن است.

همچنین کسانی که در مراحل قبلی، اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌اند، می‌توانند بر اساس اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی و با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir در بازه‌ای که تعیین می‌شود برای ویرایش اطلاعات در سامانه نهضت مسکن و تغییر شهر انتخابی اقدام کنند.

شرایط ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن

دولت از همان ابتدا شرایط خاصی را برای متقاضیان نهضت ملی مسکن معین کرد که در غیر این صورت قادر به عبور از غربال وزارت راه و شهرسازی نبودند. این شرایط عبارت بود از:

متقاضیان طرح مسکن ملی و افراد تحت تکفل آنها نباید در پنج سال اخیر مالک هیچ زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشند.

متقاضیان نباید از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۷ از هیچ یک از امکانات و تسهیلات دولتی یا عمومی غیردولتی، برای خرید یا ساخت مسکن استفاده کرده باشند. همچنین این افراد از ابتدای سال ۱۳۸۴ تاکنون نباید از سیستم بانکی کشور تسهیلات ساخت یا خرید مسکن دریافت کرده باشند.

متقاضیان طرح مسکن باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند. ثبت‌نام مسکن ملی مجردها، در صورتی امکان‌پذیر است که زنان مجرد، بیش از ۳۵ سال و مردان مجرد، بیش از ۴۰ سال داشته باشند.

متقاضی باید در شهر مورد تقاضا حداقل پنج سال سابقه سکونت داشته باشد.

متقاضیان باید توانایی بازپرداخت وام مسکن ملی ۱۴۰۱ را داشته باشند و بتوانند حداقل ۴۰۰ میلیون ریال در مرحله اول اجرای طرح مسکن ملی سپرده‌گذاری کرده باشند.

اکنون سوال این است که آیا وزارت راه و شهرسازی در کنار ارائه پیشنهاد افزایش مبلغ وام نهضت ملی مسکن، شرایط متقاضیان را نیز تسهیل خواهد کرد؟

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha