کد خبر 258951
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸

اعطای ۱۵ میلیارد تومان وام اشتغال به زندانیان بوشهری

اعطای ۱۵ میلیارد تومان وام اشتغال به زندانیان بوشهری

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر از پرداخت ۱۵ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی به زندانیان آزاد شده مهارت‌دیده در استان بوشهر خبر داد و گفت: زندانیان در ۷۰ رشته مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی شده‌اند.

 به گزارش گروه استانی حیات؛ سید محتشم حسینی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر در بوشهر با اشاره به جایگاه هم سازمان زندان‌ها در اصلاح و تربیت محکومین گفت: اداره کل زندان‌های استان بوشهر در عرصه فرهنگی و تربیتی برنامه‌های مختلفی برای زندانیان اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس کل دادگستری استان بوشهر توجه ویژه‌ای به رسیدگی مستمر به پرونده زندانیان و ارائه ارفاقات قانونی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر با بیان اینکه این مجموعه در برنامه‌های فرهنگی و مهارت‌آموزی زندانیان رتبه برتر در کشور کسب کرده است گفت: در عرصه اشتغال زندانیان 600 نفر در داخل کارگاه صنایع دستی در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

حسینی ادامه داد: زندانیان با رأی باز نیز فعالیت اشتغال‌زایی در خارج از زندان دارند و 620 نفر از طریق تعاونی زندانی در طرح‌های پرورش میگو و دیگر فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع یک‌هزار و 220 زندانی شاغل هستند خاطرنشان کرد: در سال قبل یک‌هزار و 787 زندانی در 70 رشته مهارت‌آموزی و یک‌هزار و 512 نفر آنان موفق به دریافت گواهینامه شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر برنامه تدوین شده برای مهارت زندانیان در سال قبل را یک‌هزار و 300 نفر دانست و بیان کرد: اداره کل زندان‌های استان بوشهر نسبت به برنامه تدوین شده در مهارت‌آموزی 116 درصد تحقق داشته و بیش از افراد مهارت‌آموزی شدند.

حسینی رسیدگی به خانواده زندانیان نیازمند را از دیگر برنامه‌ها اعلام و تصریح کرد: در سال قبل 629 نفر از خانواده زندانیان مورد رسیدگی معیشتی، اقتصادی و اجتماعی قرار گرفتند و در سه ماه نخست امسال به یک‌هزار 355 نفر از خانواده‌های زندانی استان بوشهر خدمات‌رسانی شد.

وی تحویل بسته‌های معیشتی غذایی و اهدا کارت هدیه به خانواده زندانیان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در سال قبل 384 خانواده زندانیان مورد بازدید قرار گرفت و در سه ماه امسال 327 مورد خانواده زندانیان با 2 هزار و 528 نفر مورد بازدید رسیدگی قرار گرفتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر واگذاری 2 هزار و 525 بسته معیشتی به ارزش 2.5 میلیارد تومان در سال گذشته به خانواده زندانیان نیازمند را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سه ماه نخست امسال ضمن بررسی مشکلات خانواده زندانیان به آنان بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و 43 میلیون تومان تحویل شد.

حسینی تسهیلات اشتغال‌زایی را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه دانست و تصریح کرد: سال قبل به 101 نفر از زندانیان مهارت دیده آزاد شده 15 میلیارد تومان وام کم بهره اشتغال‌زایی در سه ماه نخست امسال به 35 زندانی آزاده شده 525 میلیون تومان وام پرداخت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha