کد خبر 258875
۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶

معاون ناوگان راه‌آهن مطرح کرد؛

اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه صنعت ریلی

اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه صنعت ریلی

معاون ناوگان راه‌آهن، اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه صنعتی ریلی کشور را تشریح کرد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ محمدهادی ضیائی‌مهر، معاون ناوگان راه‌آهن در مراسم رونمایی از ۵۵۸ دستگاه واگن نو و بازسازی شده گفت: این ناوگان با سرمایه‌گذاری کامل بخش خصوصی و توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده است. در دولت سیزدهم طی مراحلی و با سرمایه‌گذاری کامل بخش خصوصی ۴ هزار و ۲۶۰ دستگاه انواع ناوگان تولید شده در داخل کشور به شبکه ریلی کشور افزوده شد.

وی ادامه داد: از اقدامات ارزشمند صورت گرفته در راه‌آهنِ دولت سیزدهم جلوگیری از سیر واگن‌های فاقد ترمز بود که با تامین منابع مالی پایدار و در ادامه رفع عیب سیستم ترمز بیش از ۹ هزار واگن باری، افزایش ایمنی سیر قطارهای باری و همچنین رضایتمندی راهبران این قطارها را به همراه داشت و هم‌اکنون نیز تمامی قطارهای باری راه‌آهن با ترمز کامل تردد دارند.

معاون ناوگان راه آهن با بیان اینکه در طول دولت سیزدهم با حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۶ مرکز مدرن سوخت‌گیری لکوموتیو در ایستگاه‌های پرترافیک شبکه ریلی کشور احداث شد که منجر به صرفه‌جویی سوخت شده است، افزود: در حال حاضر ۶۲ درصد سوخت‌گیری لکوموتیوهای باری و مسافری در مراکز مدرن و به‌روز انجام می‌شود.

ضیائی مهر گفت: ۵ مرکز تعمیرات لکوموتیو و واگن‌های مسافری در دولت سیزدهم به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید. در راستای افرایش کیفیت، توسعه و عمق‌بخشی به تولید داخل، با حمایت‌های راه‌آهن و فعالیت شرکت مپنا، لکوموتیو مپ‌ ۳۰، به عنوان اولین لکوموتیو ساخت داخل با قدرت ۴ هزار اسب بخار تولید و رونمایی شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر منابع تبصره ۱۸ و ماده ۱۲ به کمک توسعه ناوگان بیاید، سیر رشد تولید ناوگان ادامه پیدا کرده و دغدغه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران رفع می‌شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha