کد خبر 258867
۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب اعلام کرد:

۱۵ هکتار از مراتع مناطق شیرکوه و بان سیران گیلانغرب در آتش سوخت 

۱۵ هکتار از مراتع مناطق شیرکوه و بان سیران گیلانغرب در آتش سوخت 

رییس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب گفت: ۱۵ هکتار از مراتع مناطق شکار و تیراندازی ممنوع  شیاکوه و بان سیران این شهرستان در آتش سوخت.

 به گزارش گروه استانی حیات؛ «رضا کاووسی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب  افزود: ۳۵ هزار هکتار از مناطق شیاکوه و بان سیران گیلانغرب به موجب مصوبه شورای عالی محیط زیست کشور به عنوان منطقه تیراندازی و شکار ممنوع مصوب و ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بخشی از منطقه شکار و تیراندازی ممنوع شیاکوه و بان سیران به دلایل نامعلوم دچار آتش سوزی گسترده شد که بعد از ۱۷ ساعت تلاش شبانه روزی یگان های حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، انجمن های مردمی زاگرس، همیاران و دوستداران طبیعت مهار شد.

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست گیلانغرب گفت: در نتیجه این حادثه ۱۵ هکتار از مراتع و جنگل های این نقطه در آتش سوخت.

کاووسی با بیان اینکه ذخایر قیر طبیعی کشور نیز در این منطقه قرار دارد، گفت: با مصوبه اخیر در قرار گرفتن منطقه شیاکوه در لیست مناطق تیراندازی و شکار ممنوع، گستره مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع شهرستان به۱۱۳ هزار هکتار افزایش یافته است.

از ابتدای وقوع آتش سوزی ها در شهرستان گیلانغرب بیش از۲۵۰ هکتار از مراتع و جنگل ها و ۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دچار آتش سوزی شده است.

شهرستان گیلانغرب از جمله نقاط حائز اهمیت از حیث وجود حیات وحش است. این شهرستان با ۲۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع و نیزار دارای ۴۳ هزار هکتار منطقه حفاظت شده و ۴۰ هزار هکتار پناهگاه حیات وحش است که بسیاری از گونه های نادر جانوری و گیاهی در آن زیست و رویش دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha