کد خبر 258850
۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱

معاون توسعه اداره کل هواشناسی پیش‌بینی کرد:

افزایش دمای هوای بالای ۵۰ درجه در برخی مناطق بوشهر

افزایش دمای هوای بالای ۵۰ درجه در برخی مناطق بوشهر

معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی بوشهر گفت: افزایش دمای هوای بالای ۵۰ درجه در برخی نقاط غیرساحلی استان و شرجی ۸۱ درصد در نقاط ساحلی ثبت شده است.

 به گزارش گروه استانی حیات؛ زهرا راستگو معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر تا جمعه 8 تیر ماه اظهار کرد: وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید شمال غربی با سرعت بیش از 40 کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا تا 2 متر از جمله مخاطرات این هشدار دریایی است.

وی از اختلال در فعالیت‌های دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و با اشاره به ایجاد مشکل برای تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی بیان کرد: در این شرایط از  تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر جلوگیری و تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه دمای هوای برخی نقاط استان از مرز 50 درجه بیشتر شد گفت: افزایش دمای هوا بیش از 50 درجه در برخی نقاط غیرساحلی استان بوشهر و شرجی 81 درصد در نقاط ساحلی استان در شبانه‌روز گذشته ثبت شده است.

راستگو دمای هوا در برخی نقاط شهرستان دشتستان را بالای 50 درجه اعلام و خاطرنشان کرد: در شبانه‌ روزی گذشته دمای هوا شبانکاره 51 درجه ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود بیشتر شود.

وی دمای بندر دیر در شبانه‌روز گذشته را 50 درجه دانست و بیان کرد: دمای هوای کنگان، مرکز دشتی و آب‌پخش در 24 ساعت گذشته 49 درجه و مرکز تنگستان و شهر بوشهر نیز به ترتیب 48 و 40 درجه ثبت شده است.

معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر رطوبت و شرجی هوا را از دیگر رویدادهای هواشناسی استان دانست و اضافه کرد: در این راستا رطوبت عسلویه 81 درصد، خارگ 79 درصد، دیر و بوشهر بیش از 70 درصد ثبت شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha