کد خبر 258746
۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱

با اعلام رئیس اداره حفاظت محیط زیست:

شکارچی سابقه‌دار در شیروان دستگیر شد

شکارچی سابقه‌دار در شیروان دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان از دستگیری شکارچی سابقه‌دار در شیروان خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ میثم باقری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان اظهار کرد: با اخذ دستور قضائی مخفیگاه یک شکارچی متخلف در یکی از روستاهای شیروان که اقدام به شکار قوچ و میش وحشی نموده بود مورد بازرسی قرار گرفت و یک قبضه اسلحه، یک دستگاه دوربین شکاری، تعدادی فشنگ و دام زنده‌گیری پرنده و مقداری گوشت قوچ و میش وحشی شکار شده کشف شد.

وی در ادامه افزود: این شکارچی بی‌رحم حیات وحش در طول شش ماه گذشته سه بار توسط محیط‌بانان شیروان مورد تعقیب قرار گرفته بود که هر بار با به جا گذاشتن نشانه‌هایی همچون البسه و کوله و … اقدام به فرار و مخفی کردن اسلحه نموده بود که این بار با هوشیاری مأمورین دستگیر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان گفت:: متهم دارای سوابق متعدد شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی بوده و هم اکنون دو پرونده مفتوح شکار غیر مجاز قوچ و میش وحشی در مراجع قضائی دارد.

وی با بیان اینکه دستگیری این فرد به عنوان یک مطالبه عمومی از طرف دوستداران محیط زیست مطرح بوده، افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که متهم علاوه بر داشتن تمکن مالی اقدام به شکار بی‌رحمانه حیات وحش نموده و نسبت به فروش گوشت آن اقدام می‌کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha