کد خبر 258704
۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹

پورمحمدی: در بورس جهش ایجاد خواهم کرد

پورمحمدی: در بورس جهش ایجاد خواهم کرد

پورمحمدی گفت: فکر می‌کنم ظرف یک سال جهش کلی و تراز کاملا مثبت را به بازار سرمایه و بورس اعطا خواهیم کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در ابتدای مناظره پنجم عنوان کرد: این جلسه بیشتر بخش اقتصادی و جمع‌بندی و راه‌هایی است که در اولویت ماست. صداوسیما طبق نظرخواهی که از مردم داشته، مشکلات اقتصادی دغدغه ۷۳.۵ درصد مردم است. 

وی ادامه داد: ۴ برنامه‌ای که در اولویت من است را ارائه خواهم کرد. زیر ساخت پیشرفت اقتصاد تولید است. بازار سرمایه و بورس شاخص رشد اقتصاد مدرن و علامت و دماسنج اقتصاد است. 

پورمحمدی بیان کرد: در انتهای دولت دوازدهم بورس، رشد پیدا کرد و دچار حباب شد و متاسفانه فرو ریخت. در گذشته عملیات معاملات بورس به ۲۸۰۰۰ همت رسید در گذشته الان دویست هزار نفر. امروز به  ۱۳ درصد رسیده است.

وی در ادامه افزود: بورس در دولت دوازدهم دچار حباب شد و ریخت و مردم ضرر کردند. در دولت آقای رئیسی بورس اصلاً قفل شد. دولت نباید در بازار بورس دخالت کند ولی ۶۰ درصد بازار بورس در اختیار دولت است. شفافیت و رقابت هم باید در بورس باشد ولی دولتی‌ها و شبه دولتی‌ها در بورس امکان رقابت را از همه گرفته‌اند. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در شورای بورس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزیر صمت هستند و اینها با هم تعارض دارند. این تعارض منافع ثبات را ایجاد نمی‌کند. 

وی ادامه داد: تا نرخ سود بانکی و نرخ خوراک پالایشگاه‌ها و نرخ تعرفه‌ها درست نشود بازار بورس رونق نمی‌گیرد. تلاش من در دولت آینده بورس خواهد بود که بورس شاخص روشن و شفاف و گزارش با برنامه و آینده‌دار اقتصاد ایران است. 

پورمحمدی گفت: فکر می‌کنم ظرف یک سال جهش کلی و تراز کاملا مثبت را به بازار سرمایه و بورس اعطا خواهیم کرد.

پورمحمدی: مدیر ارشد کشور باید از ضوابط اداری کشور اطلاعات دقیقی داشته باشد

پورمحمدی با اشاره به بازار بورس و اقتصاد عنوان کرد: می‌خواهم تحولاتی که جامعه نیاز دارد را عنوان می‌کنم. همانطور که گفتم اقتصاد دماسنج رشته تولید در بازار بورس و سرمایه است و هر حرف دیگری جز این شعار است.

وی ادامه داد: موضوع دوم موضوع اداری و نظام اداری است. اگر شما بالاترین درآمد نفتی را داشته باشید و بهترین برنامه را برنامه‌نویسان بنویسند و بهترین مدیران در خدمت شما باشند با نظام معیوب اداری همه‌چیز زمین‌گیر خواهد شد و بهره‌گیری به صفر خواهد رسید و اصطکاک و بحران روانی در کشور خواهیم داشت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره بر مشکلات نظام اداری بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات اخیر ما مسئله نظام اداری و بروکراسی معیوب و شبه‌مدرنی است که از بیرون آمده. اصلا مدیران ما به این مسئله توجه ندارند چرا که ناآگاه هستند. مدیر ارشد کشور از زوایای اداری اطلاعی ندارد.

پورمحمدی تاکید کرد: به عنوان یک طلبه ادعایی ندارم، اما در این حوزه علم و یقین دارم. ۴۵ سال در همه حوزه‌های اداری حضور داشته‌ام. دنیا تجربه‌های بسیار موفقی داشته است که جلوی چشم ما است. پیامبر هم گفته از هر جای دنیا علم هست حتی در ثریا برویم و بیاوریم.

وی در ادامه افزود: دولت الکترونیک امروز مشکل گشاست. اما توجه کنیم نه دولت ظاهری و صوری که کامپیوتر جلویمان باشد و دفاتر خدمات الکترونیک. دولت الکترونیک یعنی شما به هیچ دفتر دولتی مراجعه نکنید و هیچ کاغذی ننویسید و منتظر نمانید و هزینه زیادی صرف نکنید.

پورمحمدی گفت: دولت الکترونیک دولتی است که بدون این دنگ و فنگ.‌ها است که درست کردیم و ظاهری را بزک کردیم و نه گزارش‌گیری می‌کنیم و نه شفافیت دارد.

پورمحمدی تاکید کرد: با نظام اداری فعلی ره به جایی نخواهیم برد. من به مدیران احترام می‌گذارم؛ بسیاری مومن و وفادار و سخت کوشند ولی وظیفه مدیر عالی کشور است که ساختار نظام اداری کشور را اصلاح کند.
داشبوردهای الکترونیک به راحتی می‌تواند در اختیار مردم و در خانه‌هایشان باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha