کد خبر 258597
۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰

عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با «حیات»:

تعطیلی شنبه‌ها به احتمال زیاد از دستور کار مجلس خارج می‌شود

تعطیلی شنبه‌ها به احتمال زیاد از دستور کار مجلس خارج می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی باید در این رابطه ورود کرده و تکلیف نهایی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه‌ها را در مجلس دوازدهم مشخص کند ولی به نظر می‌رسد که این طرح از دستور کار مجلس دوازدهم خارج می‌شود.

مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با آخرین وضعیت تعطیلی شنبه‌ها گفت: تعطیلی شنبه‌ها آیا اولویت اول مردم بود؟ چرا علما را درگیر چنین مباحثی کردیم؟ مگر در کشور فقط کارمندان دولت هستند که باید به معیشت‌شان توجه کرد؟ آیا در این طرح به فکر کارگر ساختمانی، کارمندان بخش خصوصی، بازنشستگانی که شغل دوم دارند، کسبه و بازار بودیم؟ در خصوص تعییر ساعات کاری، تاثیر اینکه یک کارمند باید ساعت ۶ صبح باید سر کار برود در زندگی او را محاسبه کرده‌ایم؟

وی تاکید کرد: تاثیر تصمیمات ما بر زندگی مردم زیاد است پس نباید حرف‌های شعاری بزنیم. در صورت قانونی شدن این طرح،  تکلیف  کارکنان مشاغلی عملیاتی مثل بیمارستان، اورژانس، آتش نشانی، بانک‌ها چه می‌شود؟ آیا در صورت تعطیل نشدن هزینه و حقوق اضافه کارشان را پرداخت می‌کنیم؟ پس مشاهده می‌کنیم که ایرادات و ابهامات زیادی در این مطرح بود و همچنان نیز هست.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اجازه دهیم که دولت در رابطه با تعطیلی شنبه یا پنجشنبه‌ها تصمیم گیری کند، خاطرنشان کرد: این موضوع به دلیل ابهامات و ایرادات از سوی شورای نگهبان رد شده است ولی در مجلس دوازدهم نیز چنانچه تمایلی وجود داشته باشد، همانند سایر طرح ها و لوایح می‌توانند مجددا مطرح و یا از دستور کار خارج کنند که همه این موارد به مجلس جدید و کمیسیون اجتماعی بستگی دارد.

یوسفی همچنین گفت: کمیسیون اجتماعی باید در این رابطه ورود کرده و تکلیف نهایی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه‌ها را در مجلس دوازدهم مشخص کند ولی به نظر می‌رسد که این طرح از دستور کار مجلس دوازدهم خارج می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha