کد خبر 258593
۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خبر داد؛

نقش مشاوره در جلوگیری از ۶ هزار طلاق

نقش مشاوره در جلوگیری از ۶ هزار طلاق

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در برخی شهرستان‌ها تا ۷۰ درصد از پرونده‌های طلاق با مشاوره به صلح و سازش ختم شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، در نشست خبری با اشاره به ارائه بیش از ۱۱۳ هزار مشاوره تخصصی حضوری به زوجین متقاضی طلاق افزود: پرونده ۶ هزار خانواده در شرف طلاق با دریافت مشاوره تخصصی به صلح و سازش ختم شد و به خانواده بازگشتند. در برخی شهرستان‌ها تا ۷۰ درصد از پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده است.

وی ادامه داد: این دستاورد با راه‌اندازی ۴۵۰ مرکز مشاوره قوه قضاییه در سراسر کشور و آموزش حرفه‌ای بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مشاور خانواده و بهره‌گیری از سامانه مسیر محقق شده است.

عبدلیان‌پور خاطرنشان کرد: سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه) به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به منظور ساماندهی و مدیریت درخواست‌های مشاوره خانواده، با اولویت مشاوره پیش از طلاق طراحی و پیاده‌سازی شده است و در افق بلند مدت به سمت ارائه خدماتی از قبیل مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره حین زندگی نیز حرکت خواهد کرد.

رونمایی از نرم افزار حقوق عامه

وی از رونمایی نرم‌افزار حقوق عامه خبر داد و گفت: این نرم‌افزار در نوع خود اولین نرم افزار حقوقی است که بیش از ۳۰۰ موضوع حقوقی و کاربردی مورد نیاز مردم در تعاملات روزانه را پوشش می‌دهد و به‌صورت صوت و تصویر و نوشتار مشاوره‌های کارشناسی حقوقی در آن وجود دارد.

عبدلیان پور با اشاره به پیگیری اجرای طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول ادامه داد: ۹ پیشنهاد به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارایه دادیم و تایید ۸ مورد آن در حوزه ثبت اموال غیرمنقول را داشتیم؛ همچنین جلسات علمی و نشست‌های تخصصی را در رابطه با معاملات اموال غیرمنقول برگزار کردیم.

وی با اشاره به امکان دسترسی عمده اشخاص حقیقی و حقوقی به ثبت درخواست کارشناس رسمی در کل کشور گفت: از این پس همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه جامع ارجاعات کارشناسی ۱۵۱۵ و احراز هویت، درخواست‌های کارشناسی خود را ثبت کرده و پس از آن به‌صورت کاملا برخط پیگیری کنند.

عبدلیان پور درباره اقدامات انجام شده مرکز وکلای قوه قصاییه برای ایرانیان خارج از کشور گفت: فراهم سازی و هماهنگی برای ارائه خدمات حقوقی به ایرانیان خارج از کشور از طریق همکاری با وزارت خارجه و سامانه میخک همچنین هماهنگی با معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه انجام شده است.‌

ساخت سریال دایره‌های قرمز

رئیس مرکز وکلا کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه به اقدامات فرهنگی در راستای آگاهی‌بخشی و ارتقای دانش حقوقی مردم اظهار کرد: ساخت موشن‌گرافی‌های حقوقی و آموزشی، سریال حرفه‌ای، روی پرده بردن تئاتر با موضوعات حقیقی و برگزاری دادگاه‌های شبیه‌سازی‌شده تخصصی از جمله اقدامات نوین فرهنگی مرکز وکلا برای رفع معضلات اجتماعی است.

عبدلیان‌پور با تاکید به آموزش و اطلاع‌رسانی افزود: در همین راستا از نیروهای متخصص و ابزارهای به‌روز در حوزه رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی آگاهی‌بخشی و آموزش حقوقی در سطح کشور به صورت عمومی و تخصصی  بهره گرفته شده است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به رونمایی از سریال دایره‌های قرمز اشاره کرد و گفت: این سریال با هدف افزایش دانش حقوقی در سطح جامعه در ۱۳ قسمت تهیه شده و از هفته قوه قضاییه پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha