کد خبر 258575
۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲

با اعلام رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه:

۴ شکارچی متخلف در اشنویه دستگیر شدند

۴ شکارچی متخلف در اشنویه دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره چهار شکارچی متخلف را در ارتفاعات کانی سیدحسن این شهرستان دستگیر کردند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ کریم خضری رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه  اظهار کرد: در تداوم برنامه گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست در زیستگاه طبیعی کبک در ارتفاعات «کانی سیدحسن» این شهرستان چهار شکارچی متخلف زنده گیر پرندگان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از متخلفان ۳۶۰ حلقه تور دام، یک قفس نگهداری کبک و ادوات شکار به همراه ۲۰ قطعه کبک کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه با اشاره به اینکه پرونده این متخلفان به مرجع قضایی ارسال شد، ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با هرگونه شکار و زنده گیری پرندگان به صورت قاطع و قانونی برخورد می کند.

وی اضافه کرد: کبک های شکار شده هم در دامن طبیعت رهاسازی شدند و قفس نگهداری کبک و سایر اداوات شکار نیز با دستور مراجع قضایی امحا خواهد شد.

خضری گفت: پرندگان در این فصل مشغول لانه سازی و جوجه‌آوری هستند و شکار باعث زیان جبران ناپذیری به نسل آنها خواهد بود.

وی از اهالی روستاهای این شهرستان خواست در صورت مشاهده شکارچیان متخلف در مراتع و زیستگاه ها مراتب را از طریق شماره تلفن گویای به ماموران یگان حفاظت اطلاع دهند.

کبک پرنده‌ای از راسته ماکیان سانان و زیستگاه آن دامنه های کوهستان و مناطق شیب دار صخره ای و سنگلاخی است؛ شکارچیان، کبک را به خاطر زیبایی و صدای دلنشین آنها زنده گیری کرده و در محیط های خانگی نگهداری می کنند که این امر باعث از بین رفتن قدرت باروری و زاد و ولد این پرنده می شود.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha