کد خبر 258564
۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹

هواشناسی مازندران اعلام کرد:

تداوم هشدار سیل در ارتفاعات مازندران

تداوم هشدار سیل در ارتفاعات مازندران

هواشناسی مازندران درباره فعالیت سامانه بارشی برای ارتفاعات استان همانند روزهای قبل هشدار صادر کرد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: با شکل‌گیری جریانات همرفتی تا روز چهارشنبه ۶ تیر در ارتفاعات مازندران رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ خواهیم داشت.

جاری شدن روان آب به صورت محلی و نقطه‌ای و افزایش حجم آب رودخانه ها، صاعقه، ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی از پیامدهای این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

پیشتر رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور گفت : وقوع سیل در نقاطی از بخش کوهستانی و ییلاقی شهر بلده این شهرستان سبب انسداد مسیر دوآب - بلده شد.

سیدرضا سجادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سیل ویرانگر از روز جمعه گذشته تاکنون نقاطی از بخش بلده را در برگرفته و با هر بار بارندگی حجم انبوهی از واریزه های کوهی و رسوبات را با خودش به همراه می آورد و اکنون سطوح این مسیر ارتباطی انباشت از گل و لای و رسوبات بوده که به انسداد مسیر منجر شده است.

طول مسافت محور پل زنگوله - دوآب - بلده حدود ۱۰۰ کیلومتر است که ۲ محور ارتباطی مهم کندوان و هراز را به همدیگر متصل می کند.

وی توضیح داد : از عصر روز گذشته تاکنون چندین بار این مسیر به خاطر سیل بسته شد منتهی با همراهی راهداران و بکارگیری ماشین آلات اقدام به باز شدن آن شد در حالی که به علت حجم بارندگی و گل و لای باز دوباره این مسیر از شب گذشته تاکنون بسته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha