کد خبر 258553
۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱

۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در بوشهر به بهره‌برداری رسید

۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در بوشهر به بهره‌برداری رسید

۵۰۰ نیروگاه پنج کیلووات خورشیدی در روستای «عربی» شهرستان دشتی بوشهر با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استانی حیات؛ استاندار بوشهر روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس اظهار کرد: انرژی خورشیدی فرصت مناسبی برای تولید برق و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است.

«احمد محمدی‌زاده» افزود: مواد اولیه تولید برق از نیروگاه، نور خورشید است که رایگان در اختیار مردم قرار دارد و خریدار برق تولیدی نیز توسط شرکت توزیع برق استان انجام می شود.

وی عنوان کرد: ۵۰۰ واحد نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی امروز به بهره برداری رسید و ۵۰۰ واحد نیز در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

محمدی زاده تصریح کرد: فرمانداران، بخشداران، دهیاران، بسیج سازندگی سپاه، دفتر روستایی استانداری، کمیته امداد و بهزیستی ماموریت د ارند در یک حرکت جمعی برای توسعه نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس تلاش کنند.

وی اضافه کرد: از سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز دعوت می شود در این کار مشارکت کنند.

استاندار بوشهر یادآور شد: خرید تضمینی برق تولیدی نیز باعث می شود که در کمترین زمان ممکن، سرمایه‌ای که هزینه شده، برگشت داده شود.

وی گفت: شغل مطمئن و درآمد پایدار و همیشگی از مزایای این نیروگاه ها به شمار می رود که آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید مبتکر اجرای این چنین طرح های فراگیر و مردمی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha