کد خبر 258552
۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸

با اعلام سازمان هواشناسی:

اردبیل هشدار نارنجی هواشناسی گرفت

اردبیل هشدار نارنجی هواشناسی گرفت

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در پی تداوم ناپایداری‌ها و احتمال بروز مخاطرات جوی در هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل روز دوشنبه در این هشدار اعلام کرد: تداوم فعالیت سامانه بارشی و همراهی آن با ناپایداری‌های محلی از بعد از ظهر سه‌شنبه (پنجم تیرماه) تا صبح پنجشنبه (هفتم تیرماه) مورد انتظار است.

بر این اساس رخداد تندبادهای لحظه‌ای، رگبار باران گاهی همراه با صاعقه به ویژه بعد از ظهر تا اوایل شب، رخداد تگرگ در مناطق مختلف استان به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه به ویژه در دامنه کوه‌ها، لغزندگی برخی جاده‌ها، احتمال سقوط سنگ به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد.

اداره کل هواشناسی اردبیل بر خودداری از رفت و آمد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از چرای احشام در دامنه کوه‌ها، احتیاط در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی، خودداری از صعود به ارتفاعات و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از بروز خسارت توصیه کرده است.

آسمان اردبیل در حال حاضر صاف تا قسمتی ابری و دمای هوا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha