کد خبر 258466
۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

قاضی زاده هاشمی در نشست خبری مطرح کرد:

صد مسئله پولی کشور را به کمک کارشناسان شناسایی کردیم

صد مسئله پولی کشور را به کمک کارشناسان شناسایی کردیم

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: صد مسئله پولی کشور توسط کارشناسان و جوانان نخبه کشور را شناسایی کردیم و فهرست این موضوعات شامل مسائل همچون اصلاح عزت ملی، اصلاح قدرت پول ملی، جلوگیری از خروج نخبگان، چابک سازی دولت، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و... است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ نشست خبری سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، عصر امروز (یکشنبه ۳ تیر) با حضور جمعی از خبرنگاران در محل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برگزار شد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در ابتدای این نشست با اشاره به شناسایی صد مسئله پولی کشور توسط کارشناسان و جوانان نخبه کشور گفت: فهرست این موضوعات که به مسائلی همچون اصلاح عزت ملی، اصلاح قدرت پول ملی، جلوگیری از خروج نخبگان، چابک سازی دولت، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، شسکستن تحریم‌ها، افزایش صادرات تورم، عدالت اقتصادی، افزایش راندمان انرژی، تقویت آرامش خانواده، تکمیلی طرح‌های آبرسانی، شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها، گشایش انحصار رسانه‌ای، جلوگیری از خروج پول از کشور،حل مشکل صندوق‌های بازنشستگی و ... است که پاسخ‌های کوتاه مدت و فوری این مسائل امروز در کتابچه دولت خانواده و مردم منتشر می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی درباره موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی در دولت مردم و خانواده گفت: در این موضوع اشکالی که وجود دارد این است ادعای چابک‌سازی دولت متاسفانه با کاهش وظایف دولت همراه نیست و صرفا در کوچک شدن چارت سازمانی تعریف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه چابک‌سازی دولت باید همراه با کاهش اعمال تصدی گرایانه دولت صورت بگیرد گفت: سیاست ما این است نیروهای شرکتی با حذف شرکت‌های واسطه‌ای باید مستقیما با دستگاه دولتی که در آن مشغول به کارند قرارداد ببندند و همانطور که ما بحث تبدیل وضعیت ۲۱۸ هزار نفر ایثارگران را در این سه سال دولت شهید رئیسی دنبال کردیم؛ همین روند را برای همه نیروهای شرکتی دنبال خواهیم کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی درباره سیاست دولت مرپم و خانواده در موضوع افزایش سالانه حقوق و دستمزدها گفت: قانون درحال حاضر می‌گوید افزایش حقوق و دستمزد باید متناسب با تورم باشد، البته شکافی که بین حقوق و دستمزدها و تورم وجود دارد اما در دولت شهید رئیسی اصلاح شد.

وی افزود: سیاست ما در دولت مردم و خانواده به هیچ‌وجه این نیست که با کنترل دستمزدها قصد کاهش تورم را داشته باشیم، چرا که کنترل دستمزدها بار دولت را کاهش می‌دهد اما به تولید آسیب میرساند. راه درست برطرف کردن این شکاف از نظر ما این است که ابتدائا باید به کنترل تورم از طریق دیگر ابزارها بپردازیم و پس از اینکه موفق به یک رقمی کردن تورم شدیم، این شکاف را با افزایش حقوق و دستمزدها جبران کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت وی در جهت جلوگیری از تبدیل مسکن به کالای لوکس گفت: ما سه برنامه اساسی برای این موضوع داریم که محور همه آن‌ها ورود دولت به مسکن‌سازی و سازمان‌دهی همه توان دولت برای جلوگیری از تبدیل مسکن به یکالای لوکس است. باید از احتمار مسکن جلوگیری کنیم که این به وسیله قانون مالیات بر عواید سرمایه و خانه‌های خالی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: اما از آنجایی شناسایی این واحدها بر عهده شهرداری‌ها است، باید عواید این کار به شهرداری‌ها سپرده‌ شود تا انگیزه کافی برای تحقق این امر وجود داشته باشد. در خصوص تورم اجاره‌بها مسکن هم باید به سمت شرکت‌های اجاره‌داری حرفه‌ای حرکت کنیم که در کشورهای توسعه‌یافته تجربه شده و از آن جواب گرفته‌اند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره تاکید مقام‌ معظم رهبری بر جوان‌سازی بدنه دولت گفت: دولت باید تلاش کند افرادی را به کار گیرد که خود را در مرزهای علم روز بدانند. متاسفانه امروز به این صورت است که ما درگیر پیامدهای پدیده‌هایی نویی مثل فضای مجازی می‌شویم و این به این دلیل است که از نخبگانی که در مرزهای دانش هستند استفاده نکردیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت مردم و خانواده در حوزه سلامت و پزشک خانواده گفت: ما در این حوزه یک جایگزین کارآمد تر از پزشک خانواده هستیم. در طرح تحول سلامت که در دوره وزارت بهداشت دکتر هاشمی انجام شد ما با قرار دادن یک واسطه به نام مراقب سلامت بین پزشک و خانواده‌ها توانستیم به ساماندهی جامع‌تری برسیم؛ چرا که مراقبین سلامت مسئولیت امور پیشیرانه را به عهده می‌گیرند و پزشک خانواده پس از آن‌ها قرار می‌گیرد.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت خود را امتداد دولت شهید رئیسی می‌داند یا خیر گفت: مامعتقدیم قهرمانان ملی را نباید در جریان انتخابات هزینه کرد. شهید رئیسی عزیز یک معیار تاریخی است و ما همانطور که حق نداشتیم از شهید رجایی برای مقاصد سیاسی استفاده کنیم باید شخصیت ایشان را هم به عنوان یک شاخص حفظ کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین ما با اینکه قصد ادامه مسیر شهید رئیسی را داریم اما به جهت اینکه کار اجرایی مشکلات و مسائل خاص خود را دارد ما خود را امتداد دولت ایشان نمی‌دانیم که از اعتبار ایشان هزینه شده باشد.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: اما دلیل تاکید ما بر مسیر شهید رئیسی این است که مردم بدانند که روش مدیریتی ما در چه سبک و سیاقی و شبیه به چه کسانی خواهد بود. برای این است که ما رویا فروشی نکرده باشیم و  مردم تفاوت ما با روش مدیریت پشت‌میز نشین را بدانند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت خودروسازی در کشور گفت: مامعتقدیم که صنعت خودروسازی باید به صورت کامل به مردم واگذار شود و تصدی‌گری و مدیریت دولت با ۸ درصد سهام در شرکت‌های خودروسازی کاملا غلط است.

وی افزود: ما در این حوزه دو حرف اساسی داریم. اول اینکه با فراهم کردن زمینه واردات خودرو و شکست انحصار خودروسازان داخلی و گسترش شفافیت از فروش خودروهای بی‌کیفیت با قیمت بالا جلوگیری کنیم. مسئله دوم ایجاد زنجیره‌های تولید بین‌المللی به وسیله تاسیس شرکت‌های چندملیتی با کشور های چند ملیتی بازار داخلی خودمان را به سطح ایران فرهنگی ۷۰۰ میلیونی ارتقا دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات گذشته خود مبنی بر طولانی بودن زمان آموزش گفت: بزرگ‌ترین ثروت هر کشوری مردم آن کشور هستند و اگر کشوری نتواند استعداهای نیروی انسانی خود را کشف کند پیشرفت نخواهد کرد.

وی افزود: در حوزه آموزش هم ما با هدر رفتن نیرو و استعداد دانش‌آموزان مواجهیم و باید با حذف برخی دوره‌ها آموزش‌های کاربردی تری به دانش‌آموزان ارائه دهیم؛ به عنوان مثال برای کسی که قصد شرکت در کنکور پزشکی دارد چرا باید پاسخ به سوالات ریاضیات پیشرفته ضروری باشد؟

قاضی‌زاده هاشمی در پایان این نشست با ابراز امیدواری درباره اینکه فرصت انتخاب هرچه بهتر را برای مردم فراهم کرده باشد گفت: تمام موضوعاتی که در برنامه‌های دولت مردم و خانواده مطرح شده است مبتنی بر کار کارشناسی دقیقی و مستند شبکه نخبگانی جوانان انقلابی است. بسیاری از این برنامه ها موضوعاتی هستند که با مسئله‌یابی از درون بدنه دولت شهید رئیسی قرار بوده است به عنوان پیشنهاد ما به دولت این شهید بزرگوار عرضه شود و راه‌حل هایی است که به مشکلات دولت از درون دولت نگاه می‌کنند؛ نه از بیرون آن.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha