کد خبر 258420
۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱

استاندار اصفهان مطرح کرد؛

شهید رئیسی شاخص‌های مسئولان تراز انقلاب را ارتقاء داد

شهید رئیسی شاخص‌های مسئولان تراز انقلاب را ارتقاء داد

استاندار اصفهان گفت: شهید رئیسی تقرب به خدا را در خدمت به مردم می‌دانست و جز خدمت به چیز دیگری نمی‌اندیشید و شاخص‌های مسوولان تراز انقلاب را در همه زمینه‌ها ارتقاء بخشید.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان روز یکشنبه در نشست «هزار روز حکمرانی انقلابی» در سالن «شهید بهشتی» دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: معرفی خصوصیات و خدمات رئیس جمهور شهید می تواند، راهی برای شناساندن خصوصیت مسوولان در تراز نظام و انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شخصیت متمایز و متفاوتی نسبت به بسیاری از مدیران و دولتمردانی که می شناختیم، داشت و همه ابعاد شخصیتی او قابل تبدیل شدن به الگو برای مدیران و دولتمردان است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور شهید در طول ۴۵ سال خدمت در نظام اسلامی منشاء خدمات بسیاری شد و ارتقاء تراز مدیریتی در حوزه فعالیت‌های او، کمترین اتفاقی است که در مورد مدیریت رییس جمهور شهید رخ داد.

مرتضوی اظهار کرد: پس از ایشان در عرصه‌هایی که این شهید بزرگوار مسوول آنها بود، کار برای مدیران بعدی در این بخش‌ها سخت‌تر خواهد شد بویژه آن که در مقام مقایسه، ذهن مردم کارها و خدمات دوره شهید رییسی را بسیار برجسته می‌داند.

وی یادآور شد: شهید رئیسی از ابتدای تصدی ریاست جمهوری، توصیه، دستور و تاکید ویژه ای بر ورود به مسائل غامض و لاینحل اصفهان داشت و می‌گفت نگذارید استخوان لای زخم مسائل استان بماند.

مرتضوی افزود: با مرور کارهای انجام شده می‌توان مشاهده کرد که پروژه های فراوانی که ده‌ها سال از آغاز آنها گذشته بود، در این دوران اجرایی شد و به اتمام رسید.

استاندار اصفهان گفت: در این مدت شاهد حل بسیاری از سوء‌مدیریت‌های انباشته شده در سال‌های گذشته استان بودیم و در صورتی که دولت بعدی ادامه‌دهنده، حرکت دولت سیزدهم باشد تا یکسال آینده شاهد اجرای طرح های فراوان دیگری نیز خواهیم بود که هر کدام بخش بزرگی از مشکلات استان را پس از سال‌ها مرتفع خواهد کرد.

وی یادآور شد: با توجه به محوری بودن تنش آبی، نخستین اقدامی که در بدو دولت سیزدهم انجام شد، تاسیس «قرارگاه» آب استان بود که محور محور عمل قرار گرفت و از همان آغاز شروع به کارش، هر شخص یا گروهی که ادعایی یا طرحی در این زمینه داشت، در قالب این قرارگاه مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گرفت.

مرتضوی گفت: پنج راهبرد اساسی در حوزه آب و ۲۵ روش برای تحقق اهداف این راهبردها به تصویب قرارگاه رسید که بعنوان نمونه راهبردهای تامین، جایگزینی حوزه‌های جدید آبی برای استان، صرفه‌جویی، جایگیزینی آب در امور مربوط به معیشت و غیره از جمله راهبردهای اصلی بود.

وی اضافه کرد: نخستین طرحی که برای اضافه کردن ظرفیت آبریز به فلات مرکزی اصفهان بررسی شد، پروژه انتقال آب دریا از خلیج فارس بود و در جلسات اولیه قرارگاه استان شرکتی که در دولت قبل متولی تهیه طرح آن بود توصیحاتی ارائه داد که نقدهای زیادی به آن وارد و مشخص شد که اگر وارد اجرای آن شویم با خطر بزرگی مواجه خواهم شد و ممکن است تمام سرمایه موجود در این زمینه را بدون هیچ بهره برداری مثبت از دست بدهیم.

مرتضوی یادآور شد: آن طرح بدلیل محدودیت مکان آبگیری ظرفیت برداشت بیش از ۷۰ میلیون مترمکعب آب را برای استان ایجاد نمی‌کرد، در صورتی که در همان موقع نیاز استان بیش از ۲۰۰ میلیون مترمکعب احصا شده و همان موقع افق مورد انتظار طرح ۴۵۰ میلیون مترمکعب بود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح اولیه برای خطوط انتقال آب به اصفهان، اصول پدافند غیرعامل انجام نشده بوده و بعنوان نمونه شاهد عبور چند خط از کنار یکدیگر بودیم و در تهران و مجموعه وزارت نیرو بسیاری بودند که اصلا موافق اجرای این طرح برای اصفهان نبودند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر رییس جمهور شهید در این زمینه ورود نمی‌کرد، حاشیه‌ها و مخالفت‌ها باعث می شد که این طرح هیچگاه عملیاتی نشود اما ایشان تاکید داشت اگر از اجرای موفقیت‌آمیز طرح اطمینان دارید پای اصول خود بایستید و وقتی در جلسات متعدد با وزارت نیرو به نتیجه نرسیدیم به شهید رئیسی اعلام کردیم که این طرح در محاق گیر کرده افتاده است و تنها با دستور شما حل می شود.

وی ادامه داد: شهید رئیسی به آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور دستور رسیدگی داد و با توجه به نظرات قرارگاه آب استان، مطالعات آبگیری و آب شیرین کن با ۲۷ پیمانکار از مرداد ۱۴۰۱ آغاز و محل آبگیری جدید نیز تعیین و تایید شد.

مرتضوی اضافه کرد: با تعیین محل جدید آبگیری، مخالفت‌هایی با شروع طرح صورت گرفت و اعلام شد هزینه اجرایی این طرح بسیار بالاست و در صورت تامین مالی بین ۹ تا ۱۱ سال طول خواهد کشید و ممکن است با عوض شدن دولت ها نیز ادامه کار پروژه تعطیل شود.

وی گفت: بدلیل تامین نشدن منابع مالی و با توجه به اهمیت طرح برای آینده استان با موافقت رئیس جمهور شهید مقرر شد طرح با منابع داخلی استان آغاز شود و با اجرای آن شاهد انجام کار جهادی در این زمینه بودیم و اجرای آن ظرف ۱۴ ماه پیشرفت ۵۰۰ کیلومتری داشت و نیمی از مسیر یکهراز کیلومتری آن طی شد و تمام رکوردها در کشور و منطقه در خصوص انتقال آب شکسته شد.

استاندار اصفهان گفت: در حالی که این طرح سال ها بر روی میز دولت ها باقی مانده بود کسی جز شهید رئیسی جرات عمل میدانی نداشت و او مرد روزهای سخت و روزهای ناممکن و مرد عمل صادق الوعد بود و با دستور ایشان برای تامین مالی طرح آبی استان مقرر شد از محل قانون مولدسازی اموال مازاد دولت زمین‌های روبه روی دانشگاه اصفهان که متعلق به وزارت نفت بود واگذار و ۲۵۰ هزار میلیارد ریال به طرح انتقال آب استان کمک و این کار مانع فرو بلعیده شدن و فرونشست این پهنه تمدنی فلات مرکزی ایران شود.

وی ادامه داد: شهید رییسی واژه ای به نام اوقات فراغت نمی شناخت و همه وقت خود را صرف خدمت رسانی می کردند و کسانی که بسادگی این زحمات را نادیده می‌گرفتند، بسیار در حق این شهید بزرگوار ظلم می‌کنند و باید در آخرت جوابگو باشند.

استاندار اصفهان همچنین با یادآوری خدمات شهید رئیسی در آستان قدس رضوی گفت: ایشان با ایجاد بنیاد کرامت امام رضا(ع) در آستان قدس، محدوده خدمت رسانی این نهاد را از ۵۲ هکتار متعلق به آستان قدس رضوی به کلیه مناطق محروم گسترش دادند و وقتی من از او در باره مرز ارائه خدمات آستان قدس پرسش کردم، فرمود هر جا قلب انسانی برای معارف خداوند و اهل بیت(ع) بتپد، در آن جا باید خدمت رسانی کرد.

وی افزود:شهید رئیسی با بکارگیری ظرفیت ها کشور توجه ویژه داشت و با طرح خادمیاران رضوی(ع) این امکان را فراهم کرد تا هر شخصی در هر جایگاهی بتواند به همنوعان خویش در شکل نذر برای امام رضا(ع) خدمت رسانی بکند.

 نشست «هزار روز حکمرانی انقلابی» با حضور استاندار و معاونان وی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان اقشار مختلف مردم در سالن شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha