کد خبر 258412
۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲

از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

جزئیات مراسم چهلم شهدای خدمت تشریح شد/ برگزاری مراسم اصلی در تهران و مشهد

جزئیات مراسم چهلم شهدای خدمت تشریح شد/ برگزاری مراسم اصلی در تهران و مشهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه مراسم گرامیداشت شهدای پرواز اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۷ پنجشنبه در مصلی تهران برگزار می‌شود، گفت: مراسم اصلی در تهران و مشهد است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ نشست خبری محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس «ستاد بزرگداشت اربعین شهیدان پرواز اردیبهشت» امروز سوم تیرماه با موضوع اعلام جزئیات مراسم چهلم شهدای خدمت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.‌

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست ضمن تبریک عید غدیر گفت: ما در میان ناباوری و سوگ، به اربعین شهدای خدمت نزدیک می‌شویم و جامعه اسلامی و مردم عزیز در فقدان رئیس جمهوری پرکار و همکاران صدیق ایشان در عزا و سوگ هستند. به ارواح پاک شهدای عزیزمان صلواتی را هدیه می‌کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای اعلام خبر حادثه پیش آمده برای بالگرد آقای رئیس جمهور تا همه برنامه‌های تحلیل تا این دوره آنجا بیش از همه محسوس است، میدان‌داری مردم است. خداوند این موضع را به واسطه اخلاص خادمان ملت در روح همه مردم ایران قرار داده است. این وعده الهی است که کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند، خداوند محبت آنان را در قلب مردم قرار داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این مراسمات متعلق به مردم است و به‌همین دلیل در این مراسم‌ها به این مسائل دقت شده که همه پیش‌بینی‌ها مبتنی بر وجود مردم در فراق این شهدا باشد. مراسم اصلی در تهران و مشهد است.

وی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت شهدای پرواز اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۷ پنجشنبه در مصلی تهران برگزار می‌شود، اضافه کرد: باید بتوانیم جلوه‌ای برای وجه تلاش‌های مردمی شهدای خدمت ارائه کنیم. ان‌شاءالله صحبت‌های سیدحسن نصرالله، سیدمقاومت، برای مردم عزیز پخش خواهد شد و همسر رئیس جمهور شهید هم در این مراسم سخنرانی خواهند داشت و برنامه با پیش بینی میان برنامه‌ها، تلاوت قرآن مداحی و سرود و... پیش می‌رود تا بتوانیم حداقل وظیفه را در تجلیل انجام دهیم.

اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه اربعین از زمان تدفین شهدای عزیز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه در مشهد برگزار خواهد شد و همزمان در تمام شهرها و روستاها ستادهای مردمی برای برگزاری مراسم یادمان تلاش شده است. پیش‌بینی کرده‌ایم که برنامه با حضور گسترده مردم در تمام نقاط کشور برگزار شود و مردم با حضور خود کارآمدی نظریه دولت دینی و تجلیل از خادمان واقعی را به نمایش بگذارند. در استان‌ها برنامه‌ریزی کردیم که در روز پنجشنبه در همان ساعت از طرف خانواده شهدا برنامه مراسمات برقرار است و خانواده شهدا در فاصله این چند روز در چند برنامه در قم و اهواز شرکت خواهند کرد.

وی همچنین یادآور شد: در پایان هفته بعدی حضور خانواده عزیز رئیس جمهور شهید در عراق را داریم که این حضور برای تشکر از احساسات گسترده پیروان مکتب اهل بیت، میلیون‌ها مردم عراق و دولتمردان عراقی و همه آحاد است که در این مدت کار تجلیل را در عراق به شکل گسترده انجام دادند. خانواده شهید امیر عبداللهیان پنجشنبه صبح برنامه‌ای در حرم حضرت عبدالعظیم دارند و در کنار مراسمات اصلی، دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری زیادی اجرا شده و نمایشگاه عکس آثار هنری برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اضافه کرد: وزارت امور خارجه برنامه‌ای با حضور میهمانان خارجی خواهد داشت و از کشورهای منطقه و ۱۴۰ میهمان در این مراسم شرکت خواهد کرد، خبرنگاران رسانه‌های جمعی در این برنامه‌ها حضور داشته و در هفتم تیر در سالروز شهادت شهید بهشتی برگزار خواهد شد. اقلیت‌های دینی که همیشه در کنار ما بودند به یک اندازه خدمت کردند و مراسمی را برگزار خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha