کد خبر 258382
۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶

معاون علمی رئیس جمهور مطرح کرد:

ارتقاء ۷۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در دولت سیزدهم 

ارتقاء ۷۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در دولت سیزدهم 

معاون علمی رئیس جمهور گفت: نزدیک به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان و ۲ هزار شرکت خلاق در کشور داریم که این آمار نسبت به شروع دولت سیزدهم، بیش از ۷۰ درصد ارتقاء پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری مشترک با حضور روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی ،فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: توسعه‌های علمی در مجامع علمی به دستاورد یا محصول و نتیجه قابل بهره‌برداری مبدل نمی‌شود و یکی از رویکردهای اساسی دولت تبدیل این دستاوردهای علمی به محصولاتی قابل استفاده است.

وی افزود: محور اول این است که توسعه‌های علمی در مجامع علمی محقق می‌شود اما این به دستاورد یا محصول و نتیجه قابل بهره‌برداری مبدل نمی‌شود. یکی از رویکردهای اساسی دولت تبدیل این دستاوردهای علمی به محصولاتی قابل استفاده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: ساختارسازی‌ها و تنظیم‌گری‌ها در دولت سیزدهم صورت گرفت و ۱۲ آیین نامه موضوعی در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و نفت تنظیم شد تا برای رشد استفاده شود.این آیین‌نامه‌ها امسال در برنامه تحقق شعار سال که جهش تولید بود و نیز در حوزه دانش بنیان و احکام برنامه توسعه هفتم پیشی بینی شد تا از آن‌ها بیشترین استفاده را داشته باشیم.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت سیزدهم به تعبیر رهبری آینده را فدای امروز نکرد و به حوزه‌های مهم و دانش‌محور آینده توجه کرد.شورای راهبردی برای توسعه حوزه هوش مصنوعی تشکیل و ساختارهای لازم برای توسعه این حوزه پیش‌بینی شد.

دهقانی فیروز آبادی معاون علمی رئیس جمهور در این نشست اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان و ۲ هزار شرکت خلاق در کشور داریم.این آمار نسبت به شروع دولت، بیش از ۷۰ درصد ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: امروز بیش از ۳۹۰ هزار نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به کار هستند؛ این عدد در سال ۱۴۰۰ معادل ۲۱۲ هزار نفر بود.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه 6 حوزه فناوری پیشرفته به طور مشخص نام برده شده است و برای حوزه‌های میکروالکترونیک، هوش مصنوعی، کوانتوم، علوم و فناوری‌های شناختی، زیست مهندسی و مواد پیشرفته ظرفیت قانونی ایجاد شده است.

معاون علمی رئیس جمهور به تعاملات خارجی در پی موفقیت‌های سیاست خارجی و همکاری های همسایگی دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: توسعه روابط همسایگی و همراه کردن معاونت علمی به عنوان یکی از ارکان اصلی گفتمان ها در سفرهای خارجی و در دیدارها، موجب افزایش صادرات دانش‌بنیان‌ها به گواهی گمرک در طول سه سال دولت سیزدهم از 295 میلیون دلار به 2 میلیارد و 510 میلیون دلار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha