به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فصل نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران به شکل غیر رسمی آغاز شده و باشگاهها مشغول مذاکره با نفرات مد نظرشان هستند تا با تیمی قدرتمندتر وارد فصل جدید شوند. در این میان یکی از موارد پر سرو صدای پنجره تابستانی مانند دو پنجره قبلی، مساله سقف قراردادی است که فدراسیون فوتبال تعیین کرده و اینطور عنوان شده که در فصل جدید حتی قوانین سختگیرانهتری نسبت به فصل قبل برای رعایت این محدودیت در نظر گرفته شده و محرومیت و کسر امتیاز و تنبیهاتی از این دست برای متخلفین اعمال خواهد شد.
در این شرایط باشگاهها ملزم به رعایت بندی هستند که در آیین نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران گنجانده شده و نباید هزینه یک فصل آنها از مبلغ مشخصی بیشتر شود که این رقم فرمولی دارد که به باشگاههای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا امکان هزنیه بیشتری میدهد و از طرفی طبق قوانین، قهرمانی در لیگ و جام حذفی و مواردی از این دست هم باعث افزایش این سقف میشود.
در این میان و طبق صحبتهایی که این روزها در برخی رسانهها و فضای مجازی مطرح شده یکی از راههای دور زدن قانون سقف قرارداد اشاره شده که ظاهراً باشگاه پرسپولیس و مالک اصلی آن یعنی بانک شهر از آن بهره میبرد. ماجرا از این قرار است که بانک شهر به عنوان مالک باشگاه پرسپولیس از بازیکنان این تیم در تیزرهای تبلیغاتی استفاده میکند و مبلغ قابل توجهی (به روایتی نزدیک به 20 میلیارد تومان) بابت این موضوع به آنها دستمزد پرداخت میکند.
اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد این یک راه برای دور زدن قانون سقف قرارداد است که از سوی باشگاه پرسپولیس از آن استفاده میشود. امتیازی که مشخص نیست قانون در برابر آن چه موضعی دارد ولی چنین رفتاری برای سایر باشگاهها عمدتاً امکان پذیر نیست چرا که اسپانسر سایر باشگاههای لیگ برتری تبلیغات تلویزیونی ندارند و امکان استفاده از چنین آپشنی که بیشتر به یک خلاء قانونی میماند را ندارند.
طبق شنیدهها پرسپولیس تا کنون با دو بازیکن خودش با استفاده از چنین روشی توانسته برای تمدید قرارداد به توافق نهایی برسد و اگر از آن جلوگیری نشود چه بسا در سایر قراردادهای این باشگاه هم شاهد اتفاق مشابهی باشیم.
نظر شما