کد خبر 258365
۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

پلمب عطاری غیرمجاز در مشهد

پلمب عطاری غیرمجاز در مشهد

رئیس اداره داروهای طبیعی سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از واحدهای صنفی عطاری در محدوده محله سیدی مشهد که پودر کاهنده قند خون فاقد مجوز را به عنوان داروی گیاهی دیابت به فروش می‌رساند با دستور قضایی پلمب شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ دکتر جواد دانایی باغکی در این خصوص افزود: به دنبال شکایات متعدد مبنی بر اُفت شدید قندخون پس از مصرف پودر گیاهی نامشخص و پس از هماهنگی صورت گرفته با مقام قضایی، این واحد صنفی متخلف، مهر و موم شد.

وی با بیان این که بر اساس قوانین جاری کشور، تنها محل مجاز تهیه و عرضه فرآورده‌های دارویی گیاهی و شیمیایی داروخانه‌ها هستند ادامه داد: فروشندگان گیاهان دارویی مجاز به ارائه مخلوط گیاه پودر شده از قبل نیستند بنابراین از مردم می‌خواهیم که برای تهیه هر نوع محصول و یا فراورده سلامت محور فقط به محل‌های مجاز و دارای مجوز قانونی مراجعه کنند.

رییس اداره داروهای طبیعی سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین از هم استانی‌های عزیز تقاضا می شود که قبل از استفاده از هرگونه فراورده سلامت محور، ابتدا مجوزهای بهداشتی آن را مورد بررسی قرار دهند و سپس اصالت آن را رهگیری کنند.

دانایی باغکی افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف دارویی در موضوعات مختلف از جمله داروهای طبیعی سنتی و مکمل، بلافاصله با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و موضوع را با کارشناسان این حوزه در میان بگذارند تا که آن موضوع به سرعت مورد بررسی قرار گیرد و ضمن جلوگیری از بروز آسیب به سلامت آحاد مختلف جامعه با مختلفان هم برخورد قانونی صورت پذیرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha