کد خبر 258356
۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد:

افزایش ۶۰ درصدی داروخانه‌های مناطق کم‌برخوردار البرز در دولت سیزدهم

افزایش ۶۰ درصدی داروخانه‌های مناطق کم‌برخوردار البرز در دولت سیزدهم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: شمار داروخانه‌های مناطق کم‌برخوردار این استان با نگاه ویژه دولت سیزدهم ۶۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استانی حیات؛ دکتر شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز روز یکشنبه در تشریح بخشی از اقدامات حوزه غذا و دارو در دولت سیزدهم در استان البرز افزود: افزایش 60 درصدی صدور جواز تاسیس داروخانه در مناطق کم برخوردار استان موجب شد تا تعداد کل داروخانه های استان به ۵۷۲ واحد برسد.

وی ادامه داد: ۳۸۰ کمیسیون فنی و قانونی طی سه سال گذشته در استان البرز تشکیل شد که به صدور پروانه و مجوز برای حدود ۵۰ هزار واحد صنفی در عرصه غذا و دارو انجامیده است.

صیادی با بیان اینکه اکنون چهار و ۴۰۰ مرکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی البرز در بخش غذا و دارو هستند، تصریح کرد: در دولت سیزدهم بازرسی های ۳۷ هزار بازرسی بهداشتی از این مراکز انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در این مدت بیش از چهارهزارو۵۰۰ گواهی بهداشت صادرات در البرز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۲ هزار آزمایش از نمونه های ارسالی به آزمایشگاه غذا و دارو استان همزمان با بازرسی های مختلف انجام شده است، گفت: سه هزارو۶۰۰ مورد شکایت از محصولات غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، طبیعی، سنتی و مکمل و تجهیزات پزشکی مطابق با قوانین و ضوابط در البرز طی سه سال گذشته رسیدگی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha