کد خبر 258350
۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛

بیرو - نیازمند؛ یک جابجایی بزرگ

بیرو - نیازمند؛ یک جابجایی بزرگ

به نظر می‌رسد یکی از اتفاقات مهم نقل و انتقالات تابستانی جابجایی گلرهای سپاهان و پرسپولیس باشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ چندی پیش بود که خبر فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند، گلر تیم فوتبال پرسپولیس به واسطه عدم دریافت مطالباتش از این تیم سرو صدای زیادی بپا کرد و ماجرای تکراری که در پایان چند فصل اخیر لیگ برتر شاهد آن بودیم بار دیگر تکرار شد. اگرچه در دفعات قبل هربار گلر ملی پوش پرسپولیس با رقم بالاتری قراردادش را تمدید می‌کرد و ماندگار می‌شد اما اینبار ظاهراً ماجرا فرق می‌کرد و دیگر نه پرسپولیس تمایلی به حفظ سنگربان خودش داشت و نه بیرانوند قصد داشت به هر قیمتی در پرسپولیس بماند و همین شد که احتمال جدایی وی در این مرتبه قوت گفت. کما اینکه رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هم ساعاتی پس از انتشار خبر جدایی بیرانوند طی مصاحبه‌ای اعلام کرد مدیران باشگاه به دنبال جانشین بیرانوند باشند و این به معنی پایان دوران پر افتخار و  پر رنگ و لعاب او در جمع سرخپوشان پایتخت بود.

اگرچه از چند ماه قبل حرف و حدیث‌هایی از پیشنهاد مالی سنگین بیرو از تراکتور مطرح شده بود ولی تغییرات رویکرد در این باشگاه باعث شده این پروژه پیگیری نشود و تراکتور تیم جدید گلر شماره یک تیم ملی نباشد. همین موضوع علامت سوالی را در ذهن فوتبالدوستان ایجاد کرد که مقصد بیرانوند کدام تیم است. ابتدا نام او در کنار چند تیم خارجی مطرح شد تا احتمال لژیونر شدنش به عنوان اولین گزینه مطرح شود ولی پیگیری‌ها نشان می‌دهد این موضوع فعلاً چندان جدی نیست و بیرو احتمالاً در لیگ بیست و چهارم حضور خواهد داشت پیراهن یک تیم داخلی را در فصل آتی برتن می‌کند. اما کدام تیم؟

جایجایی بزرگ میان تهران و اصفهان

پرسپولیس به دنبال جانشین مطمئن برای بیرانوند است. گلر با تجربه و خوش رزومه‌ای که بتواند خیال سرخ‌ها را بابت دروازه راحت کند و در بین گزینه‌های داخلی نفرات متعددی نیستند که چنین سطحی از خودشان نشان داده باشند و پرسپولیس هم توانایی جذب آنها را داشته باشد. اولین و جدی‌ترین گزینه سرخپوشان برای جانشینی بیرو کسی است که پیش از این هم نامش برای حضور در پرسپولیس مطرح شده بود و او کسی نیست جز پیام نیازمند.

نیازمند فصل پر  فراز و نشیبی را در اصفهان پشت سر گذاشت انتقاداتی به عملکرد او روی سکوهای این تیم اصفهانی در برخی از مقاطع فصل به گوش می‌خورد و حتی در مقطعی به واسطه درخشش نیما میرزازاد، علی‌رغم پایان دوران مصدومیتش همچنان نیمکت نشین بود و در نهایت به ترکیب اصلی برگشت. دریافت 26 گل در طول یک فصل آمار ضعیفی برای تیمی در سطح سپاهان محسوب می‌شود که در مقایسه با 15 گل خورده استقلال و 18 گل خورده پرسپولیس و حتی 22 گل خورده تراکتور آمار خیلی ضعیفی محسوب می‌شود. از اواسط نیم فصل دوم بود که صحبت‌هایی در مورد فهرست خروجی مورایس مطرح شد و اینطور عنوان شد که سرمربی پرتغالی از عملکرد گلر تیمش رضایت چندانی ندارد.

در این میان در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر علاقه سپاهان به جذب بیرو شنیده می‌شود و حتی اینطور عنوان شده که پیشنهاد نجومی سپاهان باعث شده او هوایی شود و دیگر تن به مذاکره با پرسپولیسی‌ها ندهد. با منتفی شدن تراکتور و کمرنگ بودن گزینه تیم‌های خارجی، محتمل‌ترین اتفاقی که می‌توان برای بیرانوند پیش بینی کرد حضور در اصفهان و پوشیدن پیراهن سپاهان است.

در سمت مقابل پرسپولیسی‌ها هم تمایل دارند بهترین گزینه داخلی برای جانشینی بیرانوند را جذب کنند. امکان خرید حسین حسینی به دلیل حضور در اردوگاه رقیب برایشان وجود ندارد و حالا در دسترس ترین گلری که بتوانند او را به عنوان جانشین بیرو به هواداران معرفی کنند پیام نیازمند است. گلری که پیش از این هم در فصل‌های قبل مد نظر پرسپولیس بود و رفتار حرفه‌ای او پای میز مذاکره و تعهد به قراردادش پوئن مثبتی است که از نظر مدیران پرسپولیس نیازمند نسبت به بیرانوند دارد و همین باعث ایجاد تمایل برای جذب او شده است.

با همه این تفاسیر اگر اتفاق غیر قابل پیش بینی رخ ندهد به زودی شاهد یک جابجایی بزرگ میان فوتبال تهران و اصفهان خواهیم بود که می‌تواند از مهم‌ترین اتفاقات نقل و انتقالات تابستانی امسال باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha