کد خبر 258284
۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵

با اعلام رئیس اتاق بازرگانی همدان:

بیش از یک میلیارد دلار کالا از همدان صادر شد

بیش از یک میلیارد دلار کالا از همدان صادر شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی همدان گفت: استان سال گذشته یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار صادرات داشته است که نسبت به سال قبل آن ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ رحیم مرتضایی روز شنبه در مراسم تجلیل از ۱۰ صادر کننده برتر استان همدان اظهار داشت: میزان صادرات هر کشور بیانگر توانایی و پایدار اقتصادی آن کشور در برابر دیگر کشورهاست.

وی ادامه داد: کشور سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار صادرات انواع کالا داشت که ناشی از کیفیت مناسب محصولات بود و با بهره گیری از تکنولوژی می توان میزان صادرات کشور را به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی همدان با بیان اینکه قوانین کشور در زمینه اقتصادی نیاز بروز رسانی دارد ، تاکید کرد: سند ملی توسعه صادرات باید مجدد بازنگری و متناسب با شرایط روز اصلاح شود.

وی چند نرخی بودن ارز و قوانین دست و پاگیر را از جمله مهمترین مشکلات صادرکنندگان خواند و یادآور شد: اطلس صادراتی استان همدان نیز تدوین شده است.

مرتضایی با اشاره به اینکه باید با سفرای برخی کشورهای اروپایی نیز دیدار کرد، اظهار امیدواری کرد بتوان صادرات بیشتری به کشورهای جدید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با برخی سفرا مذاکرات داشته ایم و امیدوار به صادرات بیشتر کالا از استان هستیم، تصریح کرد: استان همدان می تواند ۲۰۹ کالای صادراتی را به ۱۵۴ کشور جهان صادر کند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در گذشته سیاست اتاق به ارتباط با چند کشور از جمله یکی از کشورهای آفریقایی محدود بود ، افزود: در دوره جدید تلاش داریم تا زمینه را برای ارتباط گیری با تجار و فعالان اقتصادی کشورهای مختلف با اولویت کشورهای منطقه با هدف کمک به توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: همدان در زمینه های مختلف از جمله صنعت،کشاورزی و گردشگری استعدادهای زیادی در زمینه سرمایه گذاری دارد و باید با معرفی این توانمندی ها بتوانیم به جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این استان پرظرفیت کمک کنیم.

در این مراسم ۱۰ صادرکننده برتر استان همدان در گروه کالایی، صنایع معدنی، تبدیلی کشاورزی، شیمیایی و سیمان تجلیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha