کد خبر 258269
۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶

مادر شهید «مهدی اروجی» در گچساران به فرزند شهیدش پیوست

مادر شهید «مهدی اروجی» در گچساران به فرزند شهیدش پیوست

سودابه اکبری مادر شهید والامقام «مهدی اروجی» از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش گروه استانی حیات؛  سودابه اکبری مادر شهید والامقام «مهدی اروجی» که در دوران هشت سال دفاع مقدس و در راه دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی فرزند خود به نام مهدی اروجی را تقدیم راه حق و دفاع از ارزش‌های اسلامی کرده بود، پس از سال‌ها مجاهدت و عمر پر برکت به دلیل کهولت سن، دارفانی را وداع گفت و به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

به گفته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران مراسم تشییع و خاکسپاری این مادر شهید عصر یکشنبه ساعت ۱۷ در بهشت‌زهرای گچساران برگزار خواهد شد.

سید حسین حسینی ابراز کرد: شهید "حسین خندانی" دانش آموز بسیجی و دلاور حماسه ایثار و شهادت گچسارانی در نیمه شعبان ۴۶دیده به جهان گشود و تنها ۱۴سال از بهار زندگی او گذشته بود که در مهر ۶۲در تپه کدو کردستان در حالی که عشق به شهادت سراسر وجودش را بی قرار کرده بود،به لقا حق شتافت.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۴۰ نفر از پدر و مادر شهدای این شهرستان زنده و در قید حیات هستند.

محرومه سودابه اکبری مادر این شهید قبل از فوتش در خاطراتی از فرزند شهیدش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نقل کرده بود: کبوتر خونین بال من نیمه شعبان پا به عرصه حیات گذاشت و در آستانه عاشورای حسینی به درود حیات گفت و اگرچه مهدی خیلی برایم دوست داشتنی بود ولی خوشحالم که او را تقدیم انقلاب کرده ام .

این مادر ایثارگر گفته بود: مهدی برای ماندن در دنیا خلق نشده بود،چون خردسال بود که عاشق مسجد ،نماز و قرآن شد و چه زود روح عاشقش به دیدار معبودش شتافت زیرا او به قول همرزمانش روح عارفانه ای داشت .

اسماعیل اروجی بردار شهید نیز درباره رفتن برادرش به جبهه می گوید: وقتی مهدی این نوجوان دلاور بدون از اطلاع از خانه عازم جبهه شد، چون کم سن و سال بود و با کارت بردار بزرگترش اعزام شده بود، او را از شیراز به گچساران برگرداندم اما نیمه شب خود را مجدد به کاروان اعزامی رساند.


وی گفت: مهدی به وعده ما که گفتیم بعد از آمدن برادرت از جبهه نوبت شماست با توجه به نگرانی مادر از کم سن و سال بودن او توجه نکرد و رفت.

وی چگونگی شهادت عارفانه بردار شهیدش را به نقل از همرزمش این گونه بیان کرد.

بی آنکه عملیاتی در کار باشد از همرزمانش حلالیت طلبید و تقاضا کرد امشب زیارت عاشورا را بخوانیم،به او گفتم عملیاتی در کار نیست،شهید مهدی تبسمی زد و گفت : امشب آخرین شب عمر من است و فردا شهید خواهم شد.

شب را به راز و نیاز سپری کرد و صبح قبل از صبحانه همرزمان خود را به دعای توسل فراخواند، چون روح معراجی اش به حریم دلدار وصل شده بود، بعد نامه ای در گوشه ای خلوت به من داد و گفت: امروز شهید می شوم،پس از دادن نامه، پدر و مادرم را به صبر و استقامت دعوت کن، زیرا جنازه ام دیر بدست آنها می رسد.

مرخصی گرفته بودم برای آمدن به خانه که ناگهان فرماندهی از تحرک عراقی ها خبر داد و نیروهای ما به تپه کدو کردستان اعزام شدند، در حالی که از حالات عارفانه و روحی شهید اروجی متحیر شده بودم به چشم خود دیدم که شهید والامقام در حال پیاده شدن از توپ ۱۰۶بود که ناگهان براثر اصابت ترکش خمپاره دشمن از ناحیه گردن به خیل شهدای گرانقدر پیوست .

وقتی به بالین این شهید معراجی رسیدیم، تمام وسایلی که داخل جیب او بود غرق خون بود بجز قرآن کوچکی که همواره متمسک به آن بود و این حادثه اعجاب انگیز نشان داد خون پاکش حافظ حرمت و قداست قرآن است.

فرازی از وصیت نامه شهید مهدی اروجی

رفتن به جبهه فقط به خاطر اسلام و سرزمین مان بود، چرا که تنها هدف ما پیاده شدن احکام اسلام است.

به امید آن روز که پرچم اسلام را در سراسر جهان به اهتزار درآوریم، به امید پیوستن این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج).

پدرم و مادرم، خداوند یک روز مرا به شما داد، حال آن روز فرار سیده که مرا به پیشگاه خداوند تبارک و تعالی پس دهید و این را از رزمندگان جبهه ها بشنوبد تا وقتی ایران بچه های بسیجی داوطلب دارد، قدرت های شرق و غرب نمی توانند به کشور اسلامی ما آسیبی رسانند.

هر ابرقدرتی که به ما دست دراز کند، دست او را مثل دست صدام کافر قطع خواهیم کرد.

تربت پاک این شهید بسیجی در گلزار شهدای دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران زیارتگاه دلدادگان مکتب سرخ شهادت است.

شهرستان گچساران بیش از۴۵۰شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha