کد خبر 258216
۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳

در گفتگو با «حیات» عنوان شد؛

جنگل‌های زاگرس هنوز در حال سوختن هستند؟/ سازمان حفاظت محیط زیست: آتش مهار شده است!

جنگل‌های زاگرس هنوز در حال سوختن هستند؟/ سازمان حفاظت محیط زیست: آتش مهار شده است!

برخلاف اخبار منتشر شده، معاون دفتر مدیریت زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست می گوید که تمام آتش سوزی‌ها در مناطق جنگلی زاگرس، خاموش شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، اخبار منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که آتش سوزی ها همچنان در جنگل های زاگرس ادامه دارد، بنا بر ادعای فعالان فضای مجازی جنگل‌های آتش گرفته به حال خود رها شده‌اند و هیچ نهادی برا خاموش کردن این آتش‌ها اقدامی انجام نمی‌دهد.

بر اساس این ادعاها گسترده‌ترین آتش سوزی سال ۱۴۰۳ مربوط به استان کرمانشاه در پاوه است که حدود ۵۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های آن دچار آتش سوزی شده‌اند.

خبرنگار حیات فورا به سراغ مسئولین مربوطه از سازمان حفاظت محیط زیست رفت و اما آنها در ابتدا تمایلی به مصاحبه نشان نمی‌دادند اما با پیگری‌های مداوم؛ تنها رضا هراتی، معاون دفتر مدیریت زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست حاضر شد به پرسش خبرنگار ما پاسخ دهد.

معاون دفتر مدیریت زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست به حیات درباره آتش سوزی‌های صورت گرفته در  جنگل‌های زاگرس گفت: جنگل‌های شمالی کشور به دلیل رطوبت بالای منطقه زمان آتش سوزی و دفعات آن کمتر است اما در جنگل‌های زاگرس به دلیل رطوبت کم و خشکی پوشش گیاهی در اردیبهشت و خرداد، حریق در این مناطق آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای اطفای حریق در جنگل مذکور صورت گرفته است، توضیح داد: سازمان مدیریت بحران و سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات، مکاتبات و  هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند و برای خاموش کردن حریق در جنگل‌های پاوه نیز نیروهای ما ساعت‌ها هم از طریق هوایی و هم از راه زمینی مشغول اطفای حریق بودند.

معاون دفتر مدیریت زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در جنگل پاوه یک منطقه بسیار صعب‌العبور وجود دارد که مشغول سوختن بود و نیروهای ما به دلیل راه‌های بسیار ناهموار، دسترسی سختی به این مناطق داشتند.

وی با اشاره به کمک مردم بومی در اطفای حریق در جنگل‌های زاگرس، اظهار کرد: در حال حاضر در مناطق حفاظت شده هیچ آتش سوزی نداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha