کد خبر 258189
۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴

سلاجقه مطرح کرد:

در دولت سیزدهم تقابل بین محیط زیست و توسعه رفع شد / تشکیل پروند قضایی برای کسانی که زباله سوزی می‌کنند

در دولت سیزدهم تقابل بین محیط زیست و توسعه رفع شد / تشکیل پروند قضایی برای کسانی که زباله سوزی می‌کنند

رئیس سازمان محیط زیست گفت: مبتنی بر برنامه تحولی دولت انقلابی سازمان محیط زیست تغییر دیدگاهی انجام داد و تحول بر مبنای آن انجام شد و تقابل بین محیط زیست و توسعه رفع شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در نشست خبری با حضور وزیر نفت و سخنگوی دولت اظهارکرد: مبتنی بر برنامه تحولی دولت انقلابی سازمان محیط زیست تغییر دیدگاهی انجام داد و تحول بر مبنای آن انجام شد و تقابل بین محیط زیست و توسعه رفع شد.

وی افزود: کارهای بسیاری عمیقی در زمینه محیط زیست انجام شد و لوایح جامعی آماده شد. در موضوعات کاربردی، مردمی‌سازی در دستور کار و استفاده از مردم در حوزه محیط‌بانی مورد توجه قرار گرفت.

سلاجقه تاکید کرد: گردو غبار پدیده نوظهوری بود که ایران، منطقه و دنیا را تحت تاثیر قرار داد و تلاش کردیم به ریل‌گذاری و زبان مشترک مفاهمه با کشورهای منطقه دست پیدا کنیم.

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به خبرنگار سیاسی حیات، درمورد جلوگیری از زباله سوزی و و کاهش آسیب های ناشی از آن اظهار کرد: یکی از منابعی که متاسفانه هوای شهرها را آلوه می کند زباله سوزی است، مخصوصا در حاشیه جنوبی و جنوب غرب تهران مشکل را داشت که کاملا این منطقه را رصد و پایایش کردیم و از جنبه قضایی وارد مسئله شدیم و از شهرداری هم خواستیم که به شکل مطلوب به این قضیه ورود پیدا کنند .

وی ادامه داد : در حال حاضر مشکل خاصی نداریم و کسانی که به این موضوع تمکین نمی کردند پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در کنوانسیون تهران به بحث اجرای پروژه های مشترک در دریای خزر برای حفظ محیط زیست رسیدیم. در جنوب کشور کنوانسیون کویت را داشتیم.مرکز تحقیقات محیط زیست خلیج فارس و منطقه عمان را در جزیره هرمز در حال راه اندازی داریم که نشست سران آن قرار است در تهران برگزار شود.

وی افزود: با رویکردهای رییس جمهور شهید به جایی رسیدیم که هیچ پروژه عمرانی بدون مجوز محیط زیست کلنگ نخورد به عنوان یک میثاق ملی قرار گرفت. و ۴۱۱ پروژه از سال ۱۳۷۲ در کشور رها شده بود که دکتر رییسی ورود پیدا کردند و غربالگری پروژه ها انجام شد. وبیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست راه اندازی شد.

سلاجقه بیان کرد: :در این دولت میدانی وارد بحث دریاچه ارومیه شدیم. طرح های سخت افزاری دریاچه ارومیه تمام شد. ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب از تصفیه خانه های تبریز و ارومیه تامین آب پایداری است که اتفاق می افتد. رهاسازی حق آبه های محیط زیست در این دولت انجام شد و  ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب حجم آب دریاچه ارومیه است که بخشی از این پایدار خواهد بود.

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: ۴۰ درصد پهنه هامون در جاهای مختلف آبگیری شد و در موضوع فولاد مبارکه اصفهان ۹ میلیون متر مکعب آبی که از زاینده رود می گرفتیم رهاسازی کردیم.

وی تصریح کرد: یکی از شش کلید واژه ای که شهید رییسی در احکام اعضای هیات دولت داشت بحث فسادستیزی بود. ۴ جلسه شورای عالی محیط زیست را داشتیم که بی سابقه است.

سلاجقه درخصوص حجم زیاد پسماند و ساماندهی آن‌ها گفت: سیاست اصلی ما تکفیک از مبدا است. ما اعتقاد داریم باید از منشا تفکیک شروع شود که این کار در روستاها در شمال کشور آغاز شد که به کل کشور تسری خواهد شد. اصل کار فرهنگ سازی از مبدا است و ما سازمان تفکیک پسماند را در کشور  داریم.

سلاجقه درخصوص پالایشگاه میانکاله گفت: هیچ ساخت و سازی در بحث میانکاله دیگر وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha