کد خبر 258058
۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴

خسارت باران شدید آخرین روز بهار به مراوه‌تپه

خسارت باران شدید آخرین روز بهار به مراوه‌تپه

فرماندار مراوه‌تپه از واردشدن خسارت به برخی زیرساخت‌ها از جمله راه‌، آب، برق، مخابرات و گاز این شهرستان مرزی براثر بارش شدید و رگباری باران در آخرین روز فصل بهار خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ امان‌محمد باشقره فرماندار مراوه‌تپه  روز جمعه در گفت و گویی  بیان کرد: براثر بارش شدید و رگباری باران شب گذشته که حجم آن از ۳۰ تا ۵۲ میلی‌متر در نقاط مختلف مراوه‌تپه متفاوت بود، جاده روستاهای «آققلعه، گوگ دره، پست‌دره، بسطام‌دره، دادلی غزنین، مردم‌دره، عطاجان قربانلی، دولت اورلان، شاخلی، آق‌لر» دچار آبگرفتی و گل و لای شد که با تلاش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان تمامی مسیرها پاکسازی شدند.

وی افزود: براثر بارش شدید باران برخی منازل ۶ روستای «سوزش، قربان پیکار، ساری قمیش، خوجه‌گلدی، قره‌قاشلی و شورجه» واقع در کاسه سد «چایلی» مراوه‌تپه که در طرح کوچ قرار دارند نیز دچار آبگرفتگی شدند که با تلاش نیروهای مردمی از آب تخلیه شدند.

باشقره همچنین از قطع برق، آب، گاز و تلفن برخی روستاهای مراوه‌تپه و نیز خسارت به برخی اراضی کشاورزی این شهرستان هم براثر بارش شدید باران شب گذشته خبر داد و اضافه کرد: با تلاش نیروهای ادارات خدمات‌رسان، برق روستاها وصل شده و تلاش برای برقرار آب آشامیدنی، مخابرات و گاز هم درحال انجام است.

فرماندار مراوه‌تپه همچنین با بیان اینکه بارش باران در این شهرستان و مناطق بالادست در استان خراسان شمالی سبب طغیان رودخانه مرزی اترک شده است، ادامه داد: شرایط در مراوه‌تپه عادی بوده و مشکل خاصی نیست و کارشناسان ادارات و نهادهای متولی درحال برآورد دقیق خسارت هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان هم گفت: بر اثر بارندگی‌های نقطه‌ای که از بعدازظهر روز گذشته در شرق استان رخ داد راه ارتباطی تعدادی از روستاهای کلاله و مراوه‌تپه مسدود شد.

نعمت‌الله حاجی‌زاده افزود: راه ارتباطی روستاهای یل چشمه و گچه سو بالا کلاله برای جلوگیری از بروز مشکل برای مردم مسدود شد و بارش شدید در شهر مراوه‌تپه هم آبگرفتگی برخی معابر را به دنبال داشت.

وی افزود: تعدادی خودرو در منطقه چشمه زاو بخش پیشکمر کلاله با سیلاب مواجه شدند که با کمک نیروهای امدادی و مدیریت فرمانداری مشکل برطرف شد و هم اینک تمام راه‌های ارتباطی استان گلستان باز است.

وی بیان کرد: بارش باران در خراسان شمالی باعث سیلاب در رودخانه اترک شده که تا ۷۲ ساعت آینده وارد استان گلستان می‌شود و تدابیر لازم برای مدیریت آن به سمت تالاب‌ها و سدها انجام شده و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از مردم خواست در مسیر رودخانه برای مشاهده سیلاب حضور پیدا نکنند چرا که هر لحظه احتمال ریزش دیواره رودخانه و بروز حادثه وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان هم از گرفتار شدن ۲۰۰ خودرو در گل و لای ناشی از بارش باران در منطقه گردشگری چشمه زاوِ کلاله خبر داد.

 قاسم غریب‌آبادی گفت: به دنبال بارش شدید باران در کلاله و جمع‌شدن گل و لای در منطقه گردشگری چشمه زاو، دست کم ۲۰۰ خودرو گرفتار شدند.

وی اظهار کرد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر گلستان با گزارش های مردمی تیم پایگاه چاتال را برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی به منطقه تحت تاثیر بارندگی اعزام کرد.

غریب آبادی افزود: با توجه به شرایط گل آلود مسیر تردد با هماهنگی صورت گرفته از طریق دهیاری و بخشداری و همکاری خوب اهالی، توسط چند دستگاه تراکتور، خودروهای گیرافتاده با همکاری نیروهای مردمی از گل و لای رهاسازی شدند.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha