کد خبر 258042
۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴

چند مدرسه کلنگی و فرسوده در لرستان وجود دارد؟

چند مدرسه کلنگی و فرسوده در لرستان وجود دارد؟

سرپرست اداره‌کل آموزش‌وپرورش لرستان از وجود ۱۰۰۰ مدرسه کلنگی و فرسوده در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانی  حیات؛ یونس بهاروند ایرانیا، ظهر امروز، در بیست‌وششمین جشنواره مجمع خیّرین مدرسه‌ساز لرستان در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی گفت: اعتبارات آموزش‌وپرورش اندک است و در لرستان یک‌هزار مدرسه کلنگی و فرسوده داریم که نیازمند بازسازی است.

او اضافه کرد: قبل از انقلاب سرانه فضای آموزشی ما 1.5 متر مربع بود، اما اکنون به‌همت خیّرین مدرسه‌ساز در دورافتاده‌ترین روستاها نیز تلاش بر این است که مشکلی در امر آموزش وجود نداشته باشد.

سرپرست اداره‌کل آموزش‌وپرورش لرستان عنوان کرد: امسال در تصحیح اوراق امتحانی دانش‌آموزان به‌خصوص در پایه دوازدهم توانستیم در کشور با 64.5 درصد تصحیح اوراق، رتبه نخست را کسب کنیم.

بهاروند یادآور شد: سیاست دولت سیزدهم بر ایجاد عدالت آموزشی و توازن امکانات در این زمینه است و همه اسناد بالادستی تأکید بر عدالت اموزشی دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید در لرستان رشته‌های فنی و مهارتی توسعه یابد، بیان کرد: نیازمند هستیم که دانش‌آموزان به‌سمت مهارت‌آموزی سوق داده شوند، زیرا مشکل این استان بیکاری است و رشته‌های مهارتی و کارودانش می‌توانند دانش‌آموزان را به‌سمت بازار کار سوق دهند.

سرپرست اداره‌کل آموزش‌وپرورش لرستان خاطرنشان کرد: رسیدن به عدالت آموزشی با یک ارگان برطرف نمی‌شود و همه باید به امر تعلیم‌وتربیت و آموزش کمک کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha