کد خبر 257969
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸

با اقدام نیروی زمینی سپاه؛

پروژه آبرسانی کهنه جلگه در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید

پروژه آبرسانی کهنه جلگه در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید

با بهره‌برداری از این پروژه بیش از ۴۰۰۰ نفر از اهالی روستاهای دارای تنش آبی در شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی در مدار بهره‌برداری از آب آشامیدنی پایدار قرار ‌گرفتند.

به گزارش گروه سیاسی حیات، با بهره‌برداری از این پروژه بیش از ۴۰۰۰ نفر از اهالی روستاهای دارای تنش آبی در شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی در مدار بهره‌برداری از آب آشامیدنی پایدار قرار ‌گرفتند.

 در همین حال با پیشرفت فاز دوم این پروژه که با مشارکت قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه علیه السلام نیروی زمینی سپاه با عنوان مجتمع پرسه سو در شهرستان راز و جرگلان در حال اجرا است، به زودی شاهد بهره‌برداری از آن نیز خواهیم بود.

به گفته سردار حسن زاده جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه، با بهره‌برداری از  فاز یکم و دوم این  پروژه‌، بیش از ۹ هزار نفر از جمله ساکنین روستاهای محمد عوض، محمدآباد، شاتوت، یموق، کوه قلعه، چاقان، کاریز، کلاته اله قلی، کهنه جلگه، محمد بردی، ساخلی ایلمان، شبلی، شورسو و یارچلی از برکات و مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
وی افزود: در نهضت آبرسانی به روستاها و نقاط دارای تنش آبی کشور  نیز شاهد مشارکت تمام قد نیروی زمینی سپاه هستیم که همه تعهدات مربوط به  این طرح نیز به یاری خدا در زمان تعیین شده به اتمام خواهد رسید و به مردم عزیز هدیه می شود.  

 سردار قربان محمد اشعری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه علیه السلام نیز  با اشاره به ویژگی‌های اجرای این پروژه گفت: قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه علیه السلام با بکارگیری  تیپ جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی در حالی اجرای این پروژه را عهده دار شد که پیمانکار قبلی به دلیل سختی مسیر آن را رها کرده بود اما با کار جهادی، در کوتاه‌ترین زمان و پایین‌ترین هزینه و بالاترین کیفیت این پروژه به مرحله بهره‌برداری رسید.

 وی افزود: برای این پروژه بیش از ۲۳ میلیارد تومان در قالب ایجاد ۳ ایستگاه پمپاژ، دو مخزن ۲۵۰ متر مکعبی، ۲۰ حوضچه و ۶۷۳۸ متر خطوط انتقال و بیش از ۳۳۰ متر محوطه سازی هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha