کد خبر 257863
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷

اضافه شدن حدود ۱۷۰۰۰ تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

اضافه شدن حدود ۱۷۰۰۰ تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت اعلام کرد که در دوات سیزدهم شش نوع واکسن کرونا در داخل تولید شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه نمایشگاه روایت پیشرفت با هدف تبیین دستاوردهای دولت گفت: در دولت سیزدهم  ۹۹ خدمت رایگان را برای مادران باردار با هدف ترویج سبک زندگی سالم، باروری سالم، فرزند آوری به موقع و جوانی جمعیت ارائه داده است.

وی بیان کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در دولت سیزدهم افزایش یافته است، به طوری که حدود ۱۷ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد که معادل ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور است. وزارت بهداشت در نظر دارد که ۱۵ هزار تخت دیگر تا پایان سال جاری به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اضافه کند.

وی بیان کرد: با تلاش دانشمندان جوان و تولید واکسن، شش نوع واکسن تولید شده است و در دوران شیوع ویروس کرونا، روزانه یک میلیون و  ۶۰۰ هزار دز واکسن و بیش از هشت میلیون دز واکسن کرونا در هفته تزریق شد که به نوعی ثبت یک رکورد محسوب می‌شود.  

وی ادامه داد: اکنون  حدود ۳۳۰ قلم دارو که پیش از این تحت پوشش بیمه نبودند در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

عین اللهی افزود: دولت سیزدهم موفق به ثبت رکورد جهانی تزریق واکسن کرونا با تزریق ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دز در روز شد که به گفته مسئولان امر این رکورد جز با کمک رسانه‌ها از طریق تشویق و ترغیب مردم ممکن نبود.

وی افزود: تا قبل از آغاز به کار دولت مردمی، حدود ۱۹ میلیون دز واکسن کرونا به ایران تعلق گرفته بود و کرونا روزانه بیش از ۷۰۰ قربانی می‌گرفت و با اختصاص منابع مالی حدود ۱۴۰ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha