کد خبر 257841
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳

با اعلام مدیرکل فرودگاه گیلان:

پرواز مسیر رشت - بصره برای نخستین بار برقرار شد

پرواز مسیر رشت - بصره برای نخستین بار برقرار شد

مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت از برقراری مسیر جدید پروازی بصره _ رشت _ بصره برای نخستین بار خبر داد و گفت: این پرواز توسط شرکت هواپیمایی العراقیه برقرار شده است و در صورت استقبال تداوم می یابد.

به گزارش گروه استانی حیات،‌ سید محسن میرحسینی مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت گفت: امکانات این فرودگاه برای پذیرش پروازهای بین‌المللی مناسب است و استانداردهای لازم را بدین منظور دارد.

وی در ادامه با اشاره به رشد ۱۴ برابری پروازهای خارجی از فرودگاه سردار جنگل رشت افزود: از شهریورماه سال ۱۴۰۱ پرواز مسیر نجف اشرف توسط شرکت هواپیمایی پویا بصورت برنامه ای در لیست پروازهای این فرودگاه قرار گرفت و بصورت متناوب در ایام خاص در طول سال بر تعداد آن افزوده شد و اواسط خرداد ماه سال جاری نیز شرکت هواپیمایی عراقی اقدام به برقراری پرواز در مسیر بغداد کرد.

مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری استان گیلان افزود: با ورود شرکت هواپیمایی العراقیه به فرودگاه رشت و رایزنی هایی که توسط چند شرکت گردشگری داخلی انجام شد و استقبال خوب گردشگران عراقی علاوه بر پرواز های مسیر نجف و بغداد، پرواز مسیر بصره نیز از فرودگاه رشت برقرار شد و درحال حاضر از فرودگاه گیلان به سه شهر عراق پرواز انجام می شود.

میرحسینی گفت: پروازهای مسیر بغداد در هفته جاری به ۲۰ پرواز رفت و برگشت افزایش پیدا کرده که تمامی آن توسط شرکت هواپیمایی العرافیه انجام می شود و تعداد پروازهای مسیر نجف نیز به ۶ پرواز رفت و برگشت ارتقا یافت که این پروازها توسط شرکتهای پویا و پارس ایر در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با احتساب پروازهای مسیر بصره در حال حاضر ۲۸ پرواز خارجی در فرودگاه سردار جنگل رشت بصورت هفتگی انجام می شود که از رشد هزار و ۴۰۰ درصدی برخوردار است.

به گفته وی، هم اکنون از فرودگاه سردار جنگل رشت به سه شهر کشور عراق پروازهایی توسط ایرلاین های داخلی و خارجی انجام می شود.

همچنین از این فرودگاه پروازهای خارجی به شهرهای بغداد، نجف اشرف و بصره و پروازهای داخلی به مقاصد تهران، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز، اصفهان، مشهد مقدس و انجام می شود.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده و دارای موقعیت ارتباطی ممتازی به لحاظ قرارگیری در حاشیه دریای کاسپین و مسیر کریدور شمال - جنوب می باشد که با قرار گرفتن در فاصله بسیار کم از شهر رشت به عنوان سومین شهر گردشپذیر ایران و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی، از لحاظ دسترسی شهری یکی از برترین فرودگاه‌های ایران به شمار می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha