کد خبر 257838
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱

در نشست خبری نمایشگاه الکامپ مطرح شد؛ 

حضور ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳

حضور ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از لزوم هوشمندسازی شهر برای کمک به جانبازان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ارتباطات حیات؛ علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران امروز در نشست خبری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) گفت: مجری برگزاری این نمایشگاه، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران است. 

وی ادامه داد: خوشبختانه این دوره از نمایشگاه به موقع برگزار خواهد شد. الکامپ ۲۷ ام با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است. 

مذاکره برای هوشمندسازی تهران

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در مورد لزوم توسعه فعالیت شرکت‌های فناوری گفت: بارها با شهرداری تهران در مورد هوشمندسازی شهر مذاکره کرده‌ایم زیرا این کار کمک زیادی به جانبازان می‌کند. 

حکیم جوادی ادامه داد: نمایشگاه الکامپ مهم‌ترین نمایشگاه حوزه فناوری است. امسال ۹ پارک علم و فناوری را در نمایشگاه الکامپ حاضر داریم. 

چند شرکت در نمایشگاه الکامپ حضور دارند؟

وی افزود: جایزه ویژه نوآوری هم در این دوره نمایشگاه داریم. ۵۰۰ شرکت خصوصی و تیم استارتاپی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ادامه داد: کشورهای روسیه، آلمان، کره، تایوان، فرانسه، ژاپن، ترکیه و... در قالب هیات تجاری یا غرفه هایی دارند که در نمایشگاه سالن ۳۸ و سالن خلیج فارس مستقر هستند. ۲۰۰۰ مترمربع شرکت های داخلی را در فضای باز نمایشگاه داریم.

استقبال زیاد از نمایشگاه

رضا حیدری، دبیر نمایشگاه الکامپ و نماینده‌ شورای مرکزی نصر کشور در این نمایشگاه نیز گفت: نمایشگاه الکامپ امسال در فضایی به وسعت بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع برگزار می‌شود. در این دوره شاهد فعال بودن اغلب سالن‌های مرکزی ‌نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران هستیم، مسئله‌ای که به حضور بهتر و قوی‌تر شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ منجر شده است.

 وی افزود: از جمله کشورهای حاضر در بخش خارجی این دوره از نمایشگاه الکامپ روسیه، بلاروس، چین، مالزی، آلمان، تایوان، ازبکستان، پاکستان، بوسنی و …  هستند که در سالن های ۳۸ و خلیج فارس استقرار دارند.

همه برای اقتصاد دیجیتال

آرش برهمند، دبیر الکام استارز نیز درباره‌ این بخش از نمایشگاه الکامپ ۲۷ و حضور استارتاپ‌ها در آن، گفت: الکام استارز بخش استارتاپی نمایشگاه الکامپ است. این بخش از ۸ سال پیش به الکامپ اضافه شده است. در آخرین دوره حضوری الکام استارز، حدود ششصد تیم در ۵ سالن در آن حضور داشتند که نسبت به دوره‌های نخستین پیشرفت بسیار چشمگیری محسوب می‌شود.

همراهی اتاق بازرگانی با سازمان نصر در الکامپ

سادینا آبائی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست خبری، گفت: یکی از اتفاقاتی که در این دوره سازمان نصر شکل گرفته، همراهی و هم‌پایی سازمان نصر با اتاق بازرگانی است؛ چون منابع ما محدود است اگر این هم‌افزایی‌ها شکل بگیرد، اتفاقات بسیار بهتری رقم می‌خورد.

آبائی درباره جزئیات همکاری اتاق بازرگانی با نصر تهران در  الکامپ ، افزود: اولین جایی که بتواند سرمایه‌گذاری خارجی را خوب رصد کند، اتاق بازرگانی است و ما این ظرفیت‌ها را در این دوره در اختیار صنف قرار می‌دهیم. اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری هم سالیان سال است که از سوی اتاق بازرگانی انجام می‌شود. در الکامپ همه این‌ها ارائه می‌شود. اعضای ۲۰ کمیسیون اتاق بازرگانی به الکامپ می‌آیند و یک بازار بزرگ در اختیار صنف ما قرار می‌گیرد. اینجاست که صنف باید بتواند این ارتباط را شکل بدهد و از این ظرفیت‌ها استفاده کند. ما اینجا فقط تسهیلگریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha