کد خبر 257833
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰

در نشست خبری مشترک مطرح شد؛

در دولت سیزدهم بیش از ۳۴۱ هزار مجوز استخدام صادر شد

در دولت سیزدهم بیش از ۳۴۱ هزار مجوز استخدام صادر شد

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که در دولت سیزدهم بیش از ۳۴۱ هزار مجوز استخدام صادر شد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، در نشست خبری مشترک با بهادری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت قریب به ۶۰۰۰ هزار خدمت را به مردم ارائه می‌دهد که این خدمات باید شناسنامه‌دار شوند.

وی افزود: ۵۲۷۸ خدمات قابل الکترونیکی شدند هستند، ما خدماتی که به صورت الکترونیکی و هوشمند می توانیم ارائه دهیم را نباید مردم را معطل کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، اضافه کرد: مراجعه حضوری به دستگاه اجرایی هزینه ترافیک و وقت دارد و گاهی منجر به فساد می‌شود و دولت باید به سمتی برود که اندازه یک آیکون روی گوشی مردم شود و هفت روز هفته بتوانند خدمات‌شان را دریافت کنند.

وی در ادامه یادآور شد: ۱۰ اقدام کلیدی در حوزه بهره‌وری صورت گرفته است و رشد متوسط شاخص بهره‌وری در دولت سیزدهم ۴.۳درصد بوده است، درحالی که در دهه ۹۰ منفی ۰.۸ درصد بوده و بیشترین حوزه رشد در حوزه ارتباطات و اطلاعات و نفت و گاز بوده است.

لطیفی با بیان اینکه مجوز استخدام برای ۳۴۱ هزار و ۲۲۸ نفر در دولت سیزدهم صادر شده، گفت: در این سه سال ۳ آزمون فراگیر و ۱۸ آزمون اختصاصی دستگاه‌ها برگزار شده است. ما برای جذب نخبگان با همکاری بنیاد ملی نخبگان مسیر ویژه ای تهیه کردیم.

میثم لطیفی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی حیات، درمورد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی در بودجه اظهار کرد: این طرحی بوده که در مجلس طرح شده است و هنوز قانونی نشده است.

لطیفی بیان کرد: در دولت بنای ما این است که از آزمون اسفاده کنیم ودر این دولت بیش از ۳۴۰ هزار مجوز استخدام صادر کردیم و یعنی هرجا دستگاهی نیاز دارند به جالی اینکه افراد از در پشتی و با سفارش وارد شوند از آن‌ها آزمون گرفته شود و توسط آزمون بهترین ها را در دستگاهای دولتی انتخاب کنیم.

وی افزود: الگوی های دیگر را به غیر از این الگو برای جذب ، را عادلانه نمی دانیم و عادلانه ترین الگو ، الگویی است که فرصت برابر برای همه آحاد جامعه ایحاد می‌کند.

لطیفی گفت: به مجلس و مجموعه های دیگر اعلام کردیم اگر در این فضا باشد ما آمادگی داریم و مجوز استخدام‌نیز صادر می کنیم همان‌طور که در آموزش و پرورش ، وزارت بهداشت مجوز صادر کردیم.

رئیس سازمان اداری استخدامی عنوان کرد: افرادی که در کرونا به ازای هر ماه خدمتشون توسط در ستاد کرونا موظف شدیم یک امتیازی برای آن‌ها در نظر بگیریم و  این افراد با آزمون در دستگاه های خود استخدام شدند.

حذف ۶۴ شورای بدون کارکرد

لطیفی با بیان اینکه در سازمان اداری و استخدامی کشور بر سه عنصر حمایت، رضایت و هدایت و واگذاری تصدی‌گری به بخش غیردولتی تاکید داریم، اضافه کرد: یکی از مشکلات در کشور تعدد شوراها است که نزدیک به ۳۰۰ کمیسیون در کشور داریم. در شورای عالی اداری این مسئله بررسی کردیم و مقرر شد ۶۴ شورایی که عملاً کارکردی نداشتند را حذف کردیم تا به تصمیم گیری آسان‌تر در دستگاه‌های اجرایی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه دولت ۶ هزار خدمت را به مردم ارائه می‌دهد که باید شناسنامه‌دار شود، گفت: ۵ هزار و ۲۷۸ خدمت قابلیت الکترونیکی شدن را دارد و نباید با غیر الکترونیکی کردن آن، مردم را معطل کنیم و برای آنها هزینه بتراشیم. ابتدای دولت عهد ۲ جانبه‌ای میان وزارت ارتباطات و سازمان اداری استخدامی منعقد شد که به این سمت برویم تا دولت مانند یک آیکون روی دولت باشد و مردم بتوانند ۲۴ ساعته و هفت روز هفته خدمات بگیرند که امروز ۴۷ میلیون نفر به این پنجره متصل شده‌اند.

رشد بهره‌وری در دهه ۹۰ منفی بود

معاون رئیس جمهور گفت: در دولت سیزدهم ۷۸۰ درصد رشد تراکنش‌های تبادل داده و ۸ میلیارد تراکنش بین مردم و دستگاه‌ها داشتیم که منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود. در حوزه بهره‌وری ۱۰ اقدام مهم انجام شده و رشد متوسط شاخص بهره‌وری عوامل تولید در سه ساله دولت سیزدهم ۴.۳ درصد است، در حالی که دهه ۹۰ منتهی به ۱۴۰۰ منفی ۰.۸ درصد بود و بالاترین رتبه برای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ملی نفت بوده است.

لطیفی خاطرنشان کرد: قرار نیست اگر شرکتی سودده نیست و رشد کافی نسبت به سال گذشته نداشته پاداشی را میان اعضای هیات مدیره خود تقسیم کند. در سراسر کشور ۲ هزار نفر به عنوان مروجین بهره‌وری آموزش دادیم. این ثمره اهتمام رئیس جمهور شهید بر بهره‌وری بود.

وی تصریح کرد: در گذشته شاید در زمان مراجعه مردم به یک نهاد نارضایتی پیش می‌آمد اما فرد نمی‌توانست آن را اعلام کند. الان با پاسخ دادن به ۴ سوال ساده می‌توانند رضایت یا عدم رضایت خود را اعلام کنند. بر اساس آخرین اطلاعات ۹۰ درصد مردم از خدمات رضایت دارند و ۱۰ درصد ناراضی هستند که اکنون می‌توانند این عدم رضایت را اعلام کنند تا پیگیری شود.

 رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: یکی از اتفاقات خوب در دولت سیزدهم که برای نخستین بار در حال رخ دادن است، توسعه سامانه جمع‌نویسی برای تصمیمات دولت است. ۴۱ سند سیاستی که قرار بوده تهیه شود را روی این سامانه جمع سپاری قرار دادیم تا کارکنان دولت قبل از طرح شدن این اسناد در مجامع به آن را بدهند. تا کنون ۲ هزار و ۱۹۱ نفر از کارکنان دولت درباره آن نظر داده‌اند.

لطیفی گفت: در حال توسعه اپلیکیشن سینا برای کارکنان دولت هستیم که می‌توانند به صورت برخط از محل پنجره ملی خدمات هوشمند فیش حقوق خود را ببینند و سامانه رضایت و سوابق آموزشی خود را چک کنند و اگر رزومه‌ای دارند در اینجا بارگذاری می‌کنند تا بررسی شود. این اتفاق با همکاری وزارت ارتباطات در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha