کد خبر 257819
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

ماجرای تکراری بیرانوند و پرسپولیس؛ نقض ادعای قرارداد ۱۵ میلیاردی

ماجرای تکراری بیرانوند و پرسپولیس؛ نقض ادعای قرارداد ۱۵ میلیاردی

بیرانوند مثل همیشه در پنحره تابستانی بازی‌های همیشگی خودش را راه انداخته است و این موضوع با ناراحتی هواداران این تیم روبرو شده است.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس در حالی این‌بار دست به فسخ قرارداد زد که دو روز پیش تمام قرارداد فصل جاری به علاوه آپشن‌های خود را از باشگاه دریافت کرده و هیچ طلبی بابت فصل جاری ندارد. بیرانوند، اما مدعی است از دو فصل پیش طلبی دارد که می‌تواند به خاطر آن قرارداد خود با پرسپولیس را فسخ کند؛ یعنی بابت قراردادی که خود او در انتهای فصل گذشته آن را فسخ کرده بار دیگر دست به فسخ زده است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد مبلغ طلب مورد ادعای بیرانوند از دو فصل پیش چندان چشمگیر نیست.

یک مقام آگاه در باشگاه پرسپولیس که نخواست نامی از او مطرح شود در این باره گفت: بیرانوند تمام مطالباتش را بابت فصل جاری را از پرسپولیس گرفته و هیچگونه طلبی از باشگاه پرسپولیس ندارد. طبق شنیده‌ها ادعای او مربوط به قرارداد دو فصل قبل است که آن قرارداد منسوخ و بیرانوند شخصاً فصل گذشته آن را فسخ کرد. در واقع باید گفت نمی‌توان اقدام به فسخ مجدد در قراردادی کرد که قبلاً فسخ شده است.

پیش از این در خبرها آمده بود بندی در قرارداد بیرانوند وجود دارد که بر اساس آن، در صورتی که ظرف ۱۵ روز از پایان لیگ مطالباتش تسویه نشود، او می‌تواند به صورت یکطرفه قراردادش را فسخ کند. بیرو پس از دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان، در جمع خبرنگاران وجود این بند در قراردادش را تکذیب کرده بود ولی اکنون بر اساس همان بند، قراردادش را فسخ کرده است.

فسخ یک‌طرفه قرارداد از سوی بیراوند در حالی انجام پذیرفته است که یک مقام آگاه در باشگاه پرسپولیس گفت: نمی‌دانیم او چطور قراردادش را فسخ کرده است، چون چند روز قبل تمام مطالبات مربوط به این فصلش را، شامل اصل قرارداد و آپشن‌ها، دریافت کرده است!

اما پیگیری‌ها مشخص کرده که دلیل درخواست فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند به چه منظور و با استفاده از چه بندی از قراردادش بوده است؛

شماره یک پرسپولیس با سود بردن از الحاقیه قراردادش و بند سوم آن اکنون موفق به دریافت فسخ قراردادش شده است. در این بند اینطور آمده که: " در صورتی که در پایان فصل، باشگاه کلیه مطالبات بازیکن را پرداخت ننماید بازیکن می تواند بعد از ۱۵ روز از آخرین بازی فصل بیست و سوم، اعم از بازی های لیگ برتر یا حذفی، قرارداد خود را به صورت یکجانبه فسخ نماید.

پرسپولیس آخرین بازی خود را ۱۲ خرداد و برای مس رفسنجان به انجام رساند که از قضا علیرضا بیرانوند در دروازه این تیم حضور داشت و توانستند با برتری مقابل شاگردان محرم نویدکیا عنوان قهرمانی لیگ بیست و سوم را به خود اختصاص دهند. از آن تاریخ باشگاه پرسپولیس ۱۵ روز فرصت داشت تا نسبت به تسویه حساب مالی کامل با این بازیکن اقدام کند. روز گذشته و با گذشت سه روز دیگر از این فرصت ۱۵ روزه، علیرضا بیرانوند اقدام به دریافت فسخ قرارداد کرده و به نظر می‌رسد با این شرایط فسخ قرارداد او قانونی باشد و باشگاه موفق به انجام اقدام قانونی علیه وی نشود!

2045358

علیرضا بیرانوند نزدیک به ۲ میلیارد و اندی از باشگاه پرسپولیس طلب دارد و این در حالیست که پاداش‌های این فصل نیز برخلاف تصور این دروازه‌بان جزو درصد قراردادی‌اش ثبت شده است! با این حال همانطور که عنوان شد طبق قرارداد الحاقیه، حتی در صورت باقی ماندن ریالی از قرارداد او قادر خواهد بود از ۱۵ روز درخواست فسخ یکطرفه قراردادش را داشته باشد و اکنون این اقدام را صورت داده است.

با این حال با توجه به فضای هواداری شکل گرفته و موضع‌گیری مدیریتی، بعید به نظر می‌رسد اینبار فسخ قرارداد دو طرف بار دیگر منتهی به نشست دوباره و توافق شود و شرایط اینطور به نظر می‌رسد که باید پایان راه این دروازه‌بان و پرسپولیس را پیش‌بینی کرد.

طلب بیرانوند از پرسپولیس چقدر است؟

ابتدای فصل جنجال زیادی در خصوص رقم دریافتی بیرانوند از پرسپولیس شکل گرفت، در شرایطی که خود پرسپولیسی‌ها مدعی بودند او پیشنهادی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد از استقلال داشته، رقم قراردادشان با وی را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کردند. رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در صحبت‌هایی مدعی شد رقم قراردادشان با بیرو که بالاترین رقم قرارداد این باشگاه است ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده و ۲۰ درصد هم آپشن (احتمالا بابت دستکش طلا و  قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی و سوپر جام و رسیدن به مراحل بالای مسابقات آسیایی بوده و در این بین فقط قهرمانی لیگ محقق شده است) که در مجموع رقمی حدود ۱۸ میلیارد تومن برای وی رقم می‌خورد.

از سوی دیگر طبق آنچه تا چندی پیش و در زمان دادن اخطار از سوی بیرانوند به باشگاه اعلام شده بود، بین ۷۰ تا ۸۰ درصد مطالبات بازیکنان پرداخت شده و بدین ترتیب در بهترین حالت طلب بیرانوند از پرسپولیس بین ۴ تا ۵ میلیارد تومان خواهد بود ولی این در حالیست که برخی رسانه‌ها مدعی شدند طلب بیرانوند از باشگاه بالای ۱۲ میلیارد تومان است و اگر این موضوع صحت داشته باشد، ادعای ابتدای فصل درویش در مورد رقم قرارداد وی زیر سوال و شبهه می‌رود.

برای هواداران پرسپولیس فسخ یک‌طرفه قرارداد و تصمیم‌های اینچنینی بیرانوند هرگز جدید و تازه نیست چون او پارسال هم به خاطر دریافت‌نکردن مطالبات، قراردادش را فسخ کرد و در حالی که مذاکراتی برای پیوستن به استقلال انجام داده بود، مدیران پرسپولیس او را راضی کردند که قراردادی جدید با پرسپولیس ببندد و در این تیم بماند. حالا امسال هم دقیقا همان بازی پارسال آغاز شده است. آیا پایان ماجرای امسال مشابه ماجرای سال گذشته خواهد بود یا مدیران باشگاه با توجه به پرداخت‌ مطالبات دروازه‌بان‌شان راه تازه‌ای را پیش خواهند گرفت و تصمیمی متفاوت با سال پیش در قبال بیرو اتخاذ خواهند کرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha