کد خبر 257773
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

نشست هماهنگی همایش گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و قربانیان سلاح‌های شیمیایی برگزار شد

نشست هماهنگی همایش گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و قربانیان سلاح‌های شیمیایی برگزار شد

نشست هماهنگی همایش گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و قربانیان سلاح‌های شیمیایی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۳۰ خردادماه در سالن جلسات معاونت مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، نشست هماهنگی همایش گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و قربانیان سلاح‌های شیمیایی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۳۰ خردادماه در سالن جلسات معاونت مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با حضور رحیم نریمانی مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی، نمایندگانی از تشکل‌های ایثارگری و قربانی سلاح‌های شیمیایی و نماینده ای از وزارت امور خارجه برگزار شد.

در ابتدای این نشست رحیم نریمانی، مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی گفت: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و قربانیان سلاحهای شیمیایی که هر ساله در هفتم تیرماه به‌مناسبت بمباران منطقه سردشت برگزار می‌شد، به‌دلیل تلاقی با انتخابات ریاست جمهوری، در صبح روز ۱۱ تیرماه از ساعت ۱۰ صبح در دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه با نمایشگاهی جانبی با ۴ غرفه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل ویژگی خاصی که منطقه سردشت دارد و تعداد زیادی از قربانیان شیمیایی در آنجا وجود دارد، کلینیک تخصصی در سردشت ایجاد شد که قرار است تجهیز شود و برنامه پایش سلامت جانبازان شیمیایی مطابق هر سال در سردشت انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر برای برگزاری و پیگیری این آئین‌ها نقش مهمی دارند و با برگزاری نشست‌هایی با وزارت امور خارجه و همکاری‌های انجام شده، جانبازان شیمیایی سه بار اعزام به لاهه هلند را داشتند و این پیگیری‌ها سرفصلی برای احقاق حقوق جانبازان است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه در این رابطه بسیار مثمر ثمر است، این همکاری‌ها برای استفاده از ظرفیت (opcw) است و امیدواریم این مراسم محدود به این روز نباشد و در طول سال برنامه‌هایی داشته باشیم تا مظلومیت قربانیان سلاح‌های شیمیایی اطلاع‌رسانی شود.

نریمانی همچنین گفت: ضمن اینکه با برگزاری این رویداد خدمت‌هایی در عرصه بین‌الملل داشته باشم که این مستلزم استفاده از فرصت‌ها به ویژه دیپلماسی عمومی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha