کد خبر 257759
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲

پیش بازی فینال جام حذفی؛

سپاهان - مس رفسنجان/ تقابل طلایی پوشان با اسطوره برای فتح جام

سپاهان - مس رفسنجان/ تقابل طلایی پوشان با اسطوره برای فتح جام

سپاهان در شرایطی برای کسب عنوان قهرمانی جام حذفی به مصاف مس رفسنجان می‌رود که اسطوره و نماد این باشگاه روی نیمکت تیم مقابل قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ مسابقه فینال جام حذفی فوتبال کشور میان دو تیم سپاهان اصفهان و مس رفسنجان روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. این آخرین مسابقه از فصل فوتبالی ایران است و بعد از آن پرونده این فصل رقابت‌ها با مشخص شدن قهرمان جام حذفی بسته خواهد شد.

وضعیت سپاهان

سپاهان در لیگ برتر نتوانست نتایج در خور انتظاری کسب کند و در شرایطی که همگان طلایی پوشان را شانس اول قهرمانی در لیگ می‌دانستند، این تیم از هفته‌ها قبل از پایان فصل از کورس رقابت خارج شده بود و این باعث شد در مقطعی شعارهایی علیه ژوزه مورایس روی سکوها سرداده شود. با این وجود طلایی پوشان عملکرد بهتری نسبت به سرخابی‌ها در جام حذفی داشتند و برخلاف آنها که زود کنار رفتند، توانستند به فینال مسابقات راه پیدا کنند و حالا در صورت کسب عنوان قهرمانی می‌توانند فصل موفقی برای خودشان رقم بزنند. در این مسیر امیر سد محکمی به نام مس رفسنجان پیش روی آنهاست که نتایج خوبی با محرم نویدکیا کسب کرده و منجر به حذف استقلال از گردونه رقابت‌ها شده است.

سپاهان مسیر آسانی را هم در راه رسیدن به فینال نداشته، آنها ابتدا شمس آذر را در اصفهان شکست داده و برابر استقلال ملاثانی هم به برتری رسیدند و در ادامه با غلبه بر ملوان و گل گهر سیرجان به فینال مسابقات راه یافتند و حالا یک پیروزی دیگر تا بالا بردن جام قهرمانی فاصله دارند.

وضعیت مس رفسنجان

مسی‌ها با هدایت محرم نویدکیا تبدیل به یک تیم قابل احترام شده‌اند که در هفته‌های اخیر نتایج قابل قبولی کسب کرده است. تساوی مقابل استقلال در لیگ برتر یکی از نتایجی بود که قهرمانی را از آبی‌پوشان گرفت و در کنارش آنها فاصله‌ای با تکرار این نتیجه مقابل پرسپولیس نداشتند و در آزادی 87 دقیقه مقابل صدرنشین لیگ برتر مقاومت کردند و در نهایت با گلی مشکوک به آفساید شکست خوردند. مس حالا انگیزه زیادی برای کسب عنوان قهرمانی جام حذفی دارد ولی در این راه باید پرمهره‌ترین تیم فوتبال ایران را شکست دهد.

آنها کار خود را با شکست استقلال در گام اول شروع کردند و میخ خود را در جام حذفی از همان اول محکم کوبیدند. در مرحله بعد پیکان را در ضربات پنالتی شکست دادند و بعد از آن کار سختی در از پیش رو برداشتن تراکتور داشتند تا مسیر فینالیست شدنشان از دو تیم مدعی عبور کند و در گام آخر هم بار دیگر در ضربات پنالتی مقابل آلومینیوم به برتری رسیدند تا حریف سپاهان در فینال باشند.

تقابل‌های جذاب

حضور محرم نویدکیا روی نیمکت مس به خودی خود اتفاق جذابی است. اسطوره و نماد باشگاه سپاهان که در قامت بازیکن هرگز مقابل این تیم به میدان نرفته است و حالا باید برابر تیم محبوبش در مسیر قهرمانی قدم بردارد. اما نویدکیا تنها سپاهانی مس نیست. محمد نژادمهدی، حسن جعفری، مهدی ترکمان، جلال علی محمدی، سجاد شهباززاده و محمدرضا مهدیزاده هم سپاهانی‌های سابق هستند که حالا برابر این تیم به میدان خواهند رفت.

سابقه دیدار

بازی رفت دو تیم در لیگ برتر با برتری پرگل 4 بر یک سپاهان در اصفهان همراه بود و در بازی برگشت در رفسنجان دو تیم به تساوی یک - یک رضایت دادند و حالا برای سومین بار در طول فصل و این بار در فینال جام حذفی به مصاف هم خواهند رفت.

ماجرای میزبانی و VAR

بعد از پایان بازی‌های نیمه نهایی، سازمان لیگ اعلام کرد قزوین میزبان بازی فینال خواهد بود. اتفاقی که با اعتراض هر دو باشگاه روبرو شد و کادرفنی دو تیم عقیده داشتند ورزشگاه قزوین شرایط میزبانی فینال جام حذفی را ندارد و از طرفی مطالبه استفاده از VAR برای بازی نهایی هم مطرح شد که هر دو مورد با دستور مستقیم مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال مورد پذیرش قرار گرفت و ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان انتخاب شد و عنوان شد از کمک داور ویدیویی در آن استفاده می‌شود.

بر همین اساس تیم داوری این دیدار هم به شرح زیر است:

داور: بیژن حیدری

کمک ها: فرهاد فرهادپور – علیرضا مرادی

داور چهارم: سیدوحید کاظمی

ناظر داوری: ابوطالب طاهریان

داور VAR: موعود بنیادی فرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha