کد خبر 257752
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳

باقری در حاشیه نشست هیات دولت؛

میدان و دیپلماسی باید پشتیبان هم باشند/ در رقابتهای انتخاباتی نباید از سرمایه سیاست خارجی هزینه کنیم

میدان و دیپلماسی باید پشتیبان هم باشند/ در رقابتهای انتخاباتی نباید از سرمایه سیاست خارجی هزینه کنیم

سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه میدان و دیپلماسی باید پشتیبان هم باشند و این در دولت آیت‌الله رئیسی تثبیت شد، گفت: دستاوردهای دولت شهید رئیسی و هزار و بیست روز تلاش و مجاهدت ایشان بر همه مشهود و عینی است.

به گزارش گروه سیاسی حیات،‌ علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه، امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میدان و دیپلماسی باید پشتیبان هم باشند. واقعیت این است که اگر دیپلماسی بدون میدان باشد، دیپلماسی به سخنگاه برای بیان مواضع تبدیل می‌شود، در دولت شهید رئیس و امیرعبداللهیان این همکاری دیپلماسی و میدان جا افتاد و تثبیت شد و آثار این را در عرصه‌های مختلف دیدیم. 

وی ادامه داد: دستاوردهای دولت شهید رئیسی و هزار و بیست روز تلاش و مجاهدت ایشان بر همه مشهود و عینی است و امیدواریم این دستاوردهای ملی در همه‌ی مناسبت‌ها به‌عنوان یک سرمایه و گنجینه ملی پاس داشته شود.

سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی فعالیت اصلی‌اش پیگیری مطالبات مردم است لذا فعالیت وزارت خارجه به‌طور جدی ادامه دارد، افزود: هفته آینده نشست سازمان همکاری آسیایی در تهران برگزار می‌شود که وزرای خارجه ۳۲ کشور عضو به ایران سفر خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران در چارچوب تعهدات خود در پادمان، همه آنها را رعایت می‌کند و هیچ نقضی در تعهداتش نیست، یادآور شد: طبق مفاد برجام می‌توانیم اگر طرف خارجی تعهدات خود را انجام ندهد، ما هم بخشی از تعهدات‌مان را انجام ندهیم.

باقری در ادامه در خصوص اظهارات روز گذشته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجی دولت گذشته، خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل اقتصادی، باید کارشناسان این حوزه پاسخگو باشند اما عرضم این است که در رقابتهای انتخاباتی نباید از سرمایه سیاست خارجی هزینه کنیم زیرا یک سرمایه ملی است و روا نیست عده‌ای از آن به سود خود برداشت کنند. ضمن اینکه اجازه ندهیم موضوعات داخلی وارد سیاست خارجی شود.

وی اضافه کرد: در دولت آیت‌الله رئیسی و ۱۰۲۰ روز فعایت ایشان و امیرعبداللهیان، دستاوردهای سیاست خارجی محسوس و ملموس است و مورد اتفاق همه است، اینکه باید تنش‌زدایی در مناسبات‌مان با همسایگان صورت گیرد یا سیاست همسایگی که راهبردی بوده و مورد تایید رهبر انقلاب است، انجام شود. همچنین موضع تثبیت و نهادینه کردن ایران در سازمان‌های بریکس و شانگهای و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی و ...، از دستاوردهای این دولت بود.

سرپرست وزارت خارجه همچنین گفت: جایی با بهره‌مندی از حق خود، صهیونیست‌ها را تنبیه کردیم اما آمریکا و صهیونیست‌ها نتوانستند از هیچ ظرفیتی علیه ایران استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha