کد خبر 257733
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۰

پروازهای فضایی تجاری کوتاه تأثیر زیادی بر سلامتی ندارد

پروازهای فضایی تجاری کوتاه تأثیر زیادی بر سلامتی ندارد

اولین ماموریت فضایی کاملا غیرنظامی، خطرات بالقوه سلامتی را که فضانوردان خصوصی با آن مواجه هستند، آشکار می کند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، به نظر می‌رسد که پروازهای فضایی کوتاه مدت هیچ کدام تأثیر قابل توجهی بر سلامت ندارند. نمونه مطالعه کوچک بود - چهار نفر که سه روز را در مدار پایین زمین (LEO) گذراندند.

به گفته تیمی به سرپرستی مرکز پزشکی فضایی کالج پزشکی بیلور در هیوستون، «این شرایط، زمینه را برای یک پایگاه داده باز زیست پزشکی برای داده‌های سلامت فضانوردان تجاری ایجاد می‌کند و بهترین شیوه‌ها را برای جمع‌آوری و برخورد با این اطلاعات ایجاد می‌کند.»

دکتر «امانوئل اورکیتا»، مدیر ارشد پزشکی مؤسسه تحقیقات سلامت فضایی در بیلور، می‌گوید: «شرکت کنندگان غیرنظامی در مقایسه با فضانوردانی که مدت طولانی در معرض پرواز فضایی بوده اند، سوابق تحصیلی و شرایط پزشکی متفاوتی دارند. درک پاسخ‌های فیزیولوژیکی و روان‌شناختی آن‌ها به پرواز فضایی و توانایی آن‌ها برای انجام تحقیقات از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ما همچنان به ارسال فضانوردان خصوصی بیشتری به فضا ادامه می‌دهیم.»

وی در ادامه افزود: «مانند فضانوردانی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی تورهای چند ماهه را انجام می‌دهند، خطراتی که این چهار نفر با آن مواجه هستند شامل قرار گرفتن در معرض تشعشع، ریزگرانش پایدار، حبس و انزوا است. این مأموریت بینش مهمی در مورد اولین واکنش بدن به این عوامل استرس زا ارائه کرد.»

منبع: ناسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha