کد خبر 257728
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

قائل به نگاه سوم در مورد زنان هستیم

قائل به نگاه سوم در مورد زنان هستیم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: الگوی اول و دوم زن هر دو نگاه جنسیتی به زن دارند و قائل به الگوی سوم هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ انسیه خزعلی،  معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در سومین نشست اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، با عنوان «زنان و مشارکت سیاسی در ایران» گفت: نگاه تشریفاتی و ویترینی به زنها باید برداشته شود، گفت: این موضوع در دولت شهید رئیسی مورد توجه بود و رئیس جمهور می‌گفتند این نوع نگاه باید حذف شود.

وی در ادامه افزود: در حوزه زنان، زنان انتظار دارند به حساب بیایند و از توان آنها استفاده شود. این ضعف عدم به کارگیری زنان که در بسیاری دولتها شاهد آن بودیم ریشه آن فرهنگی است. هم خانم ها باور به خود ندارند و هم آقایان این مسأله را باور ندارند که باید از خانم ها استفاده کرد.

به گفته وی، برخی توقعات غیر واقعی به عنوان مطالبات واقعی خانم ها بیان و موجب می‌شود که مطالبات حقیقی آنها نادیده گرفته شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در سند تحول به این موضوع که باید چالش‌های فکری بانوان و دختران شناخته شود و برای رفع نیازها و چالش‌ها چاره اندیشی شود، تاکید شده است؛ در چالش های ذهنی زنان مسأله اقتصادی، اشتغال خانواده پر رنگ است و در حیطه اختصاصی مسأله انعطاف شغلی در چالش‌های ذهنی زنان پر بسامد دیده می شود.

خزعلی با تاکید بر اینکه نگاه تشریفاتی و نگاه ویترینی به زنها باید برداشته شود، اظهار داشت: این موضوع در دولت شهید رئیسی مورد توجه بود و رئیس جمهور می‌گفتند این نوع نگاه باید حذف شود.

وی افزود: در برنامه ریزی ها، خانواده را مورد توجه قرار دهیم و اینکه بانوان ببینند که به عنوان یک سرمایه بزرگ انسانی به آنها نگاه می شود.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: خانم های ما با ظرفیت هایی که داشتند، به رغم موانع زیادی که در راه داشتند موفقیت های زیادی کسب کردند.

خزعلی با بیان اینکه الگوی اول و دوم زن هر دو نگاه جنسیتی به زن دارند، اظهار داشت: قائل به الگوی سوم هستیم که به زن نگاه جنسیتی ندارد و این الگو به زن به عنوان یک نیروی کارآمد در عرصه‌های گوناگون خانه و جامعه نگاه می‌کند.

معاون رئیس جمهور درباره انتخابات آتی گفت: بسیار مهم است که ردیس جمهور دلش با مردم و با تمام وجود برای مردم باشد و به این فکر نکند که در سیاست‌هایی که در پیش می‌گیرد، چه نفعی برای خود دارد و وجهه او نزد مردم چگونه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha