کد خبر 257725
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵

رئیس‌کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

ورود دستگاه قضا به مازوت‌سوزی نیروگاه نکا

ورود دستگاه قضا به مازوت‌سوزی نیروگاه نکا

رئیس‌کل دادگستری مازندران با اشاره به اثرات زیست محیطی و مخرب مازوت سوزی در نیروگاه نکا گفت: به صورت میدانی از نیروگاه نکا بازدید شد و پیگیر رفع مشکل و اعتراض مردم در این منطقه هستیم.

به گزارش گروه استانی حیات،‌ عباس پوریانی مدیرکل دادگستری مازندران با اشاره به مازوت سازی نیروگاه نکا و خسارت سنگین مازوت سوزی و اثرات زیست محیطی که در منطقه منطقه دارد، اظهار داشت: اقداماتی در ملاقات مردمی  به شهرستان‌ها جهت حل مشکلات اساسی انجام شده است و در  شهرستان نکا پیگیری تخصصی انجام شد.

رئیس کل دادگستری مازندران عنوان کرد: استفاده از مازوت از نوع 4 که بسیار سنی است مخاطره اصلی نیروگاه نکاسته و لازم است این نیروگاه گازسوز شود. نماینده ولی فقیه در مازندران نیز بارها به مشکل مازوت سوزی نیروگاه نکا اشاره کردند و شاهدیم که نیروگاه مشکلات بسیاری را فراهم کرده و به صورت جدی مطالبه در این زمینه داریم.

وی به اثرات مخرب مازوت در میوه مرکبات باغ‌های اطراف نیروگاه اشاره کرد و یادآور شد: مازوت سوزی مداوم نیروگاه سبب گسترش امراض مختلف شده است و همه مسئولان باید در کنار دادگستری در رفع مشکلات مازندران کنار هم باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران ورود مسافران و گردشگران را نیز یک فرصت برای مازندران برشمرد و بیان کرد: می‌توانیم مشکلات استان در حوزه پسماند، تغییر کاربری اراضی، مشکلات زیست محیطی و زیربنایی را حل کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: گزارشاتی از افتتاح نیمه کاره پل فجر ساری داشتیم و سوالاینست که چرا این پل اگر به مرحله کامل نرسیده بود افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: بازدیدهای میدانی را افزایش دادیم و پل گهرباران مردم منطقه دچار مشکل شده و با دادستان میاندرود و پیمانکار معضل را بررسی کردیم و در رفع مسئله اقدام لازم انجام شد.

پوریانی افزود: در قانون تکالیف مدیران مشخص است و لازم است تکالیف و مشکلات مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه  با اشاره به نامناسب بودن وضعیت راه‌های مازندران که تاسف بار است خاطرنشان کرد:  در منطقه کمرزرد مرزن آباد سالانه شاهد ریزش‌های بسیار سنگ در منطقه هستیم و رانش خسارات زیادی به اتومبیل‌های در حال تردد وارد کرده ‌که ورود جدی ایمن سازی محور راه را می‌طلبد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دادگستری و دادستان‌ها در کنار مدیران دستگاه های اجرایی هستند و باید مشکلات را دنبال کنیم.

وی افزود: تغییر کاربری اراضی و حد نگاری در مازندران یک معضل بوده و باید برای زمین‌های کشاورزی سند مالکیت صادر شود و امسال لازم است اثبات مالکیت اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به ورود دستگاه قضا در موضوعات مختلف بیان کرد: سال گذشته 57 نفر از افرادی که محکوم به قصاص بودند رضایت برای عفو آن‌ها گرفته شد و در ایام دهه ولایت هم به زندانیان مرخصی 10 روزه داده می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: کمیته تخصصی هم برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و تعیین شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات تشکیل شده است و از طرفداران کاندیداها در استان تقاضا می‌شود اخلاق را رعایت کنند.دادستان‌ها نیز در حوزه انتخابیه شهرهای مختلف حضور دارند.

وی درباره آسیب سگ‌های ولگرد افزود:  معضل سگ گزیدگی در شهرهای استان افزایش یافته و طبق قانون شهرداری‌ها باید نسبت به جمع آوری سگ‌ها اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران به فوت دختر بچه 8 ساله نکایی اشاره کرد گفت: دادستان‌ها برای شهرداری‌ها در مدت زمان معین باید تعیین تکلیف کنند تا در این زمینه اقدامات عاجل انجام شود.

پوریانی حل مشکل پسماند در استان را هم امکان پذیر عنوان کرد و با بیان اینکه  ورود شیرابه در آب‌های زیرزمینی و دریا را داریم تصریح کرد: دستگاه قضا با جدیت در این زمینه ورود می‌کند.

رئیس دستگاه قضا در مازندران مبارزه با تغییر کاربری‌های غیردمجاز و حفظ کاربری‌ها را خواستار شد و افزود: این موضوع تغییر کاربری در استان جدی است و لازم است حفاظت از حریم رودخانه انجام شود.در سیل اخیر چالوس هم  دیدیم عده ای در بستر رودخانه آلاچیق زدند و تغییر کاربری‌ها سبب بروز فاجعه شده است.

وی ادامه داد: مسئولیت سخت قضات در رسیدگی به پرونده‌ها از دیگر مسائل استان بوده و هفته قوه قضائیه فرصتی برای پردازش عملیاتی به مشکلات و دیدارهای مردمی چهره به چهره است.بنا داریم نشست با تولیدکنندگان استان و واحدهای راکد را به منظور رفع مشکلات داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران بازدید از زندان‌ها و ملاقات مردمی در مساجد را از دیگر اقدامات در هفته قوه قضائیه برشمرد و گفت: فعالیت‌های شهید رئیسی و شهید بهشتی در قوه قضائیه مثال‌زدنی بود و حادثه شهادت آیت الله رئیسی دردناک بود و  امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه آنان باشیم. 

پوریانی افزود: ورودی بی‌شمار پرونده‌ها در دادگستری مازندران سبب شده قضات در ایام تعطیلات نیز کار رسیدگی پرونده را انجام دهند و در مازندران نسبت   کادر قضایی نسبت به پرونده‌ها زیاد است؛ مازندران استان پایلوت دردزمینه رسیدگی الکترونیکی است.

رئیس کل دادگستری مازندران به برپایی جلسات مجازی دادگاه اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 11 هزار مورد مجازی دادگاه  برپا شده  و جلسات رسیدگی مجازی با خارج از کشور هم داشتیم.

وی  رسیدگی به جرائم زندانیان بصورت مجازی را از دیگر اقدامات دانست و با بیان اینکه زندانی ممکن بود به هر دلیلی در دادگاه حاضر نشود بیان کرد: مشکل با برپایی جلسات الکترونیکی برطرف شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha