کد خبر 257708
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛

چالش‌های داروسازی در تعامل با دانشگاه/ مشکل تامین نیروی متخصص داریم

چالش‌های داروسازی در تعامل با دانشگاه/ مشکل تامین نیروی متخصص داریم

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امروز بسیاری از نیازهای ما در حوزه نیروی انسانی متخصص داروسازی از طریق دانشگاه تامین نمی‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو، در همایش سالانه شورای آموزشی داروسازی و تخصصی با اشاره به عدم ارتباط مؤثر بین دانشگاه و صنعت، اظهار کرد: دانشگاه باید درون‌زا و برون‌نگر بوده و در کنار تطبیق با برنامه‌های داروسازی در دنیا با نیازهای جامعه ایرانی و استانداردها همگام شود تا پاسخگوی نیازهای کشور باشد.

وی افزود: امروز بسیاری از نیازهای ما در حوزه نیروی انسانی متخصص داروسازی از طریق دانشگاه تأمین نمی‌شود در حالی که بستر اصلی تأمین این نیازها دانشگاه است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نیروی متخصص داروسازی در کشور کم نیست، عنوان کرد: باید به مهارت‌آموزی در کنار آموزش توجه شود، چرا که برای انقلاب در حوزه آموزشی باید به موضوع مهارت‌آموزی توجه ویژه‌ای شود.

محمدی همچنین گفت: اعتقاد سازمانی در سازمان غذا و دارو این است که باید همه فرایندها به صورت دانشگاهی و علمی پیش رفته و به روزرسانی شود، همچنین ارتباط دانشگاه و سازمان باید بیش از کمیسیون و کمیته‌های تخصصی بوده و اساتید داروسازی به عمق فرایندها ورود کنند تا خروجی آن مفید باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha