کد خبر 257678
۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

وضعیت مبهم لژیونرهای ایرانی در فوتبال اروپا/ پروژه بازگشت به سرخابی‌ها کلید می‌خورد؟

وضعیت مبهم لژیونرهای ایرانی در فوتبال اروپا/ پروژه بازگشت به سرخابی‌ها کلید می‌خورد؟

برخی لژیونرهای ایرانی مورد توجه باشگاه‌های داخلی قرار گرفته‌اند که تعدادی از آنها تمایل به این موضوع ندارند ولی برخی ممکن است فصل آینده در لیگ برتر توپ بزنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران چند وقتی است که به شکل غیر رسمی آغاز شده و با پایان مسابقات لیگ برتر، باشگاه‌ها فعالیت خود در بستن تیم فصل جدید را به شکل جدی‌تری پیگیری می‌کنند. در این میان با توجه به اینکه تیم ملی فوتبال ما رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را در فصل پیش رو برگزار خواهد کرد و با توجه به اینکه کادرفنی تیم ملی نشان داده تمرکز خاصی روی بازی‌های داخلی دارد، بعید نیست تعدادی از لژیونرهای فوتبال ایران که شرایط خوبی در تیم‌های خود ندارند، تصمیم بگیرند برای بالا بردن شانس حضور در تیم ملی به ایران برگردند.

این اتفاقی بود که در دو فصل گذشته در مورد بیرانوند، نیازمند، خلیل زاده، کنعانی زادگان، پورعلی گنجی و خیلی بازیکنان دیگر رخ داده بود. حال باید دید کدام لژیونرها شانس بازگشت به ایران را دارند. در این میان مهدی طارمی و سردار آزمون که سرآمد لژیونرهای ایرانی هستند و صحبت در مورد بازگشت آنها به فوتبال ما در این مقطع شوخی است ولی سایر نفرات را می‌توان از این نظر مورد بررسی قرار داد.

اماراتی‌ها؛ فعلا دور از دسترس تیم‌های ایرانی

احمد نوراللهی، مهدی قائدی و سعید عزت‌اللهی سه بازیکنی بودند که فصل گذشته را با بازی در امارات به پایان رساندند. دو نفر اولی از ابتدا و سعید از نیم‌فصل در این لیگ حضور داشته و هر سه بازیکن دوران نسبتا موفقی را در این لیگ سپری کردند. در این بین نوراللهی و قایدی عملکرد مثبت فردی را به ثبت رسانده و عزت‌اللهی نیز با صعود همراه با شباب الاهلی به مرحله پلی‌آف لیگ الیت، عملکرد مثبت تیمی را به جای گذاشت.

در این بین شنیده می‌شود نوراللهی در لیست خرید پرسپولیس و قایدی در لیست نکونام قرار دارند اما جالب اینکه هر دو با شباهتی به مانند یکدیگر و با ارزش رضایتنامه نسبتاً گران قیمت، فعلا دور از دسترس تیم‌های ایرانی قرار گرفته و بعید است حداقل برای فصل بعدی رقابت‌ها به ایران برگردند. همچنین نکته پراهمیت اینکه درحالی‌که هر ساله عزت‌اللهی به تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس لینک می‌شد اما او هم طبق اخباری که منتشر شده در تیم خود ماندنی شده و فعلاً به ایران برنمی‌گردد.

شهاب برنمی‌گردد

شهاب زاهدی یکی از لژیونرهای موفق فوتبال ایران است که در فصل گذشته در خاور دور بازی کرد و اتفاقا عملکرد خوبی را هم از خود به ثبت رساند. درخصوص وضعیت شهاب زاهدی که از پرسپولیس جدا شد تا به ژاپن برود، شنیده می‌شود این بازیکن قرارداد قرضی‌اش را تمدید کرده تا در آویسپا فوکوئوکا ماندنی شود. 

قطری‌ها هم ماندنی هستند

فوتبال ایران در سالیان اخیر نماینده‌های زیادی را در فوتبال قطر داشته است. در این سال‌ها شاید بیشتر از تعداد انگشتان دو دست در این کشور بازیکن داشته‌ایم با این حال در اتفاقی کم‌سابقه در فصل گذشته لیگ ستارگان قطر تنها با حضور دو لژیونر ایرانی پیگیری شد. در این بین نیز درخصوص آخرین وضعیت محمدامین حزباوی و امید ابراهیمی که به تازگی قراردادش را با الشمال تمدید کرده، بعید است تحول خاصی رخ بدهد. درباره ابراهیمی هم شنیده می‌شد او گزینه بازگشت به استقلال است اما این بازیکن خیلی زود تمدید کرد تا این خبر در حد همان شایعه باقی بماند. 

محبی دور از دسترس

در لیگ روسیه نیز در سال گذشته دو لژیونر ایرانی عملکرد نسبتا مطلوبی را از خود به ثبت رساندند؛ محمد محبی در روستوف و محمد قربانی در اورنبورگ. در این بین و درباره وضعیت محبی که دو سال دیگر با باشگاه روس قرارداد دارد بارها به این موضوع اشاره کردیم که قصد دارد تا به یکی از 5 لیگ برتر اروپا برود. او که مورد توجه نکونام برای بازگشت به استقلال قرار گرفته، فعلا این هدف را دارد تا در اروپا بماند. محبی حتی اعلام کرده قصد بازگشت به تهران را ندارد. قربانی هم فعلا تازه جای پایش سفت شده و بعید است در فصل بعدی تغییری در وضعیت او به وجود بیاید. 

حال مهری در قبرس خوب است

سعید مهری درحالی در قبرس عنوان قهرمانی لیگ برتر این کشور را به کارنامه خود اضافه کرد و دوباره به تیم ملی برگشت که در آخرین اظهارنظر خود درخصوص ادامه فوتبالش اشاره کرده: «ساپینتو گفت اگر رفتم مکزیک تو را هم با خود می‌برم. با این حال دوست دارم در آپوئل بمانم چون شانس بازی در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا را داریم.» بنابراین باید بازگشت مهری را هم به فوتبال ایران منتفی بمانیم. 

وضعیت مبهم پا به سن گذاشته‌ها

دو کاپیتان سابق تیم ملی در یونان روزهای بلاتکلیفی را سپری می‌کنند. درباره حاج‌صفی شنیده می‌شود این بازیکن برای تمدید قرارداد فعلا در آب نمک آ ‌اک ‌آتن قرار دارد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که شاید این بازیکن برای رقم زدن اتفاقی بزرگ، به ایران بازگردد.

در هر صورت هم او و هم انصاری‌فرد بعد از جام ملت‌ها دیگر به تیم ملی دعوت نشدند و شاید برای دیده شدن مجبور به تحقق برخی اتفاقات دیگر بشوند. البته شنیده می‌شود آریس یونان و انصاری‌فرد در مسیر جدایی قرار داشته و بعید است بازیکن بلندقامت کشورمان در این تیم ماندنی شود. آیا این بازیکن به بازی در تیم‌های اروپایی ادامه می‌دهد یا با بازگشت به فوتبال ایران، به یک بازیکن خبرساز مبدل خواهد شد.

مسیر ترکیه به ایران بسته است

میلاد محمدی، علی کریمی و مجید حسینی سه بازیکنی هستند که در لیگ ترکیه حضور دارند. در لیگ ترکیه هم بعید است اتفاق خاصی در قبال کریمی و حسینی بیفتد. این دو بازیکن که در سال‌های اخیر بیشتر با مصدومیت دست‌وپنجه نرم کرده‌اند، همچنان تحت قرارداد با کایسری هستند و به این ترتیب وضعیت آنها نیز تثبیت‌شده است.

درباره میلاد محمدی و اضافه شدن او به مهرداد در استقلال نیز طی یک سال اخیر اخباری منتشر شده که این بازیکن تحت قرارداد با باشگاه آدنا دمیراسپور است و بعید است او نیز فعلا به ایران بازگردد.

کار سخت پرسپولیس در قبال محرمی

صادق محرمی در لیگ کرواسی به هشتمین جام اروپایی خود با دینامو زاگرب رسید تا از این لحاظ رکورددار شود. صادق که همراه با تیم ملی در قطر مصدوم شد یک سال دیگر با دینامو زاگرب قرارداد دارد و او هم بعید است دوباره به فوتبال ایران برگردد. هرچند با پایان روزهای مصدومیت دوباره به میادین در فصل بعدی بازخواهد گشت. شنیده می‌شود پرسپولیس خواهان بازگشت او شده ولی جذب این بازیکن کاری سخت و نزدیک به غیر ممکن است.

سورپرایز سرخ از پرتغال می‌آید

علی علیپور بعد از رهایی از مصدومیت سنگین خود دوباره به روزهای اوج بازگشته است. جالب اینکه او برای بازگشت به فوتبال ایران و پوشیدن پیراهن پرسپولیس دوباره چراغ سبز نشان داده و باید در این خصوص منتظر روزهای پیش رو باقی ماند. این درحالی است که امیر عابدزاده که روزهای بی‌خبری را سپری می‌کند قراردادش با تیم لیگ دسته دومی ماریتیمو به پایان می‌رسد و این یعنی شاید بتوان هر احتمالی را برای او در نظر گرفت. 

نه بزرگ سامان به آبی‌ها

برای فصل جدید این شایعه مطرح شد که استقلالی‌ها سامان قدوس را از لیگ انگلیس می‌خواهند اما او خیلی زود آب پاکی را روی دست این باشگاه ریخت و اعلام کرد قصدی برای بازی در لیگ ایران ندارد. این درحالی است که قرارداد هافبک ملی‌پوش برنتفورد این فصل به پایان رسیده و صحبت‌ها از بازگشت او به سوئد مطرح شده است. از سوی دیگر صیادمنش که او هم به تیم ملی دعوت شده به صورت قرضی راهی بلژیک شده و درحالی از این بازیکن نیز به‌عنوان گزینه استقلال نام برده می‌شود که به‌خاطر مبلغ بالای رضایتنامه این بازیکن با هال سیتی بعید است این امر نیز محقق شود. در خبرها آمده بود او به استقلال جواب منفی داده است.

جهانبخش و قلی‌زاده در رادار استقلال

دو بازیکن دیگر لیست نکونام، جهانبخش و قلی‌زاده هستند. البته شنیده می‌شود جهانبخش را پرسپولیس هم می‌خواهد. این درحالی است که قرارداد جهانبخش با فاینورد به پایان رسیده و این بازیکن هم احتمالا از این تیم جدا خواهد شد اما مقصدش هنوز مشخص نیست. او در صحبت‌هایی گفته بود علاقه دارد در اروپا بماند. از سوی دیگر قلی‌زاده نیز که پای خود را به تیغ جراحان سپرده وضعیت نامشخصی در لهستان دارد و درباره او که تحت قرارداد با لخ پوزنان است، می‌توان هر احتمالی را متصور بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha