کد خبر 257674
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

«حیات» بررسی می‌کند؛

سقوط قیمت سکه در راه است؟/ ورود سکه به کانال ۳۹ میلیونی

سقوط قیمت سکه در راه است؟/ ورود سکه به کانال ۳۹ میلیونی

قیمت سکه روز سه شنبه با عقبگرد به کانال پایین‌تر شاهد شیب نزولی بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ در جریان معاملات روز سه شنبه، قیمت سکه امامی به کانال ۳۹ میلیون تومان وارد شد و تا پله سوم کانال ۳۹ میلیونی عقبگرد کرد؛ محدوده‌ای که تاکنون از ابتدای سال تنها یک بار سکه آن را دیده و معامله گران معتقدند سکه در این مرز از حمایت مهمی برخوردار است و همین موضوع اجازه کاهش قیمت بیشتری را به فلز گرانبهای داخلی نخواهد داد.

آیا سکه بازهم ارزان می شود؟

برخی فعالان بازار سکه معتقدند در صورتی که روند نزولی قیمت سکه ادامه پیدا کند ولو اینکه در حد ۱۰۰ هزار تومان باشد، می تواند موجب کاهش قیمت سکه به کف حمایتی جدید ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد. 

در سوی دیگر بازار سکه، طلای آب‌شده با از دست رفتن مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان،‌ تا حدود ۱۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان پایین آمد.

منشأ ریزش قیمت ها

فارغ از نوسانات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه،‌ یک خبر مهم در جریان معاملات روز سه شنبه در کانون توجه فعالان بازار قرار گرفت. نخست حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران بود.

فعالان بازار طلا معتقدند حراج شمش طلا می تواند بر کاهش بازدهی طلا و سکه در روزهای آتی موثر باشد.

سکه امامی چند؟ 

در بازار رسمی قیمت ها مسیر متفاوتی را تجربه کردند و طبق اعلام سایت مرکز مبادله ایران، نرخ حواله دلار ۴۲۸۰۹ تومان و قیمت دلار مبادله ای هم ۴۵۸۴۹ تومان بود. یورو مبادله ای هم وارد کانال افزایشی شد و ۴۹۱۶۰ تومان قیمت خورد. همچنین حواله یورو نیز ۴۵۹۰۱ تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر سه میلیون و ۳۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد و قیمت هر سکه امامی هم به ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha